Förlåt.

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Tyvärr så måste jag irritera er lite. Förlåt.

Sitter i Indonesien nu. Det är ca 30 grader ute och klockan är 1945.

Ska vara här i 6 veckor och jobba åt räddningsverket. Va trist... :)

Om vi ska hålla det liiiite mc-relaterat så kan jag berätta att en sån där asien-125:a smällde rätt in i baken på vår bil idag. I rätt hög fart.

Vi stod still i bilkö men det observerade inte förare.

Moppen dödde. Det gjorde inte förare eller passagerare trots total avsknad av skydd. Passageraren slog dock upp ett ordentligt jack i pannan och förare gjorde illa armen lite...

Jaja... Nu har jag "skrutit" klart om att jag sitter i värmen och jobbar. Tyvärr så jobbar vi rätt mycket... Men det är ok att jobba här istället för hemma. :)

Puss och kram från Banda Aceh!

/Lucky9

Du kommer bli biten av en stor insekt och få kila dig ca 10 veckor i värmen,spriten kommer ta slut och ni har inte Långa farbron i era happy meal´s det är nästan straff nog,sen när du kommer hem så tar dom dig i tullen och du kommer bli ordentligt undersökt av en dam som heter Viola som boxning och kraftiga män.

88%? nej tack, jag trivs bättre här. :)

EDIT:
För att strö ytterligare salt i såren kunde du meddelat att du är där på skattebetalarnas bekostnad och att du upllever det mest som semester, och du borde även väntat tills dina kompisar meddelat att första frosten elelr snön kommit till Sverige.:mattias

Zee skrev:
Är det muslim-rasisten som e igång igen?

Är det något skånskt ord, muslim-rasist? :va Rimligtvis borde det syfta på en muslim som är rasist och det stämmer ju inte på mig, varken det ena eller det andra. :mattias

PS. Islamofob är ett inneord i Stockholm. ;)

Ingen annan frågar ju, så jag frågar. Vad jobbar du med och vad gör du där? =)

Markus skrev:
Kan ju bero på att det står i texten (Räddningsverket). :tungan
Tjadu, jobbar han med räddningsverket? Hur jobbar man med verk? Betyder det att han är brandman, och i så fall, vad gör en brandman i Indonesien? Att han jobbar åt räddningsverket kunde jag också se.

Så, hitta du nån annan att diskutera oväsentligheter med så väntar jag på svar från nån som vet svaret.

EDIT: okej då, lite hård ton. Sorry Markus, inte meningen att såra dig, jag borde tänk på att du har så lätt att ta skriven text personligt. Iaf så ger du ju sken av det. :rolleyes:

Markus skrev:
Är det något skånskt ord, muslim-rasist? :va Rimligtvis borde det syfta på en muslim som är rasist och det stämmer ju inte på mig, varken det ena eller det andra. :mattias

PS. Islamofob är ett inneord i Stockholm. ;)

Sorry, my bad. Fan vad jag visste att du skulle hänga upp dig på det ordet, hehehe.. :D

Sååååååå..

Är det islamofoben som är igång igen?

stoffer skrev:
Så, hitta du nån annan att diskutera oväsentligheter med så väntar jag på svar från nån som vet svaret.

Du.. det finns ingen som gör det bättre än markus på hela forumet! Respekct, bom schackalack! :Bugar

Last edited:
Lucky9 skrev:

Sitter i Indonesien nu. Det är ca 30 grader ute och klockan är 1945.

Ska vara här i 6 veckor och jobba åt räddningsverket. Va trist... :)/Lucky9

Störtlöjligt.. ;)

stoffer skrev:
...du har så lätt att ta skriven text personligt...

Ja, det är ju verkligen jag som verkar ta innehållet i denna tråd personligt. :rofl

Natti natti, hoppas du kommer tillbaks gladare imorgon.

Markus skrev:
Ja, det är ju verkligen jag som verkar ta innehållet i denna tråd personligt. :rofl

Natti natti, hoppas du kommer tillbaks gladare imorgon.
Men snälla, du om någon hade jag förväntat mig skulle uppfatta sarkasmen. Till och med så fick du en :rolleyes:-smiley. :hihi

Jag är alltid jätteglad, även när jag blir pistolhotad, det syns på min avatar!

Gonatt på dig.

Hemska människa... Du är struken från julklappslistan....permanent..!!!...:):):)
Hoppas du har kul där nere.. Frugan hälsar....
Kram kram..

Va

Lucky9 skrev:
/Lucky9

Vadå tror du att det där irriterar oss lite?
Nä det irriterar mig mycket som f..n.

Ha så trevligt och hoppas du får jobba hårt.

Måste vara jobbigt att sitta fast i bilkö :7peta Här hemma kör vi hoj som vanligt och slipper svettas så förbaskat ;)

stoffer skrev:
Ingen annan frågar ju, så jag frågar. Vad jobbar du med och vad gör du där? =)

Förmodligen jobbar han åt räddningsverket med att se till så att folket i Band Ache får rent vatten. Antingen så jobbar de på uppdrag av svenska regeringen eller så någon annan organisation (oftast SIDA) Man behöver inte vara brandman för att jobba med detta utan SRV sätter ihop sina team av personer med oilka specialkunskaper inom just de områden som behövs.

Lycka till där nere nu Lucky9 hoppas ni får lite ledighet också.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8