R1 T
Sänkt kompression
Är det någon som har koll på hur mycket man kan förlänga swingen, utan att förstöra köregenskaperna för mycket. Det variera kanske mellan olika hojar, men det kanske finns någon regel mellan tummen och pekfingret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
andersbrink skrev:Betänk att en Goldwing är 1670 mm lång, det går att svänga rätt bra med en sån också.
Det du förmodligen är ute efter är att maximera svingen för inspirerad gatåkning, dvs kompromissa mellan bakhjulsåkning och hjulspinn. Nånstans runt 100 till 150 mm är lagom om man ska köra på oklistrad bana. Väger du mycket kan du ha en längre sving.
andersbrink skrev:På mina GSXR som jag ska typa in rätt snart (flyttgods från USA) har jag en sving som är justerbar från +0 till +250 mm. Torbjörn Granered (Ume eller Lule, kika via Eniro) gjorde förlängarna åt mig. Får se vad de säger om turbon, men det bör inte vara några konsigheter med en sån installerad.
vad kostade dem...... och kan han bygga till busan troandersbrink skrev:På mina GSXR som jag ska typa in rätt snart (flyttgods från USA) har jag en sving som är justerbar från +0 till +250 mm. Torbjörn Granered (Ume eller Lule, kika via Eniro) gjorde förlängarna åt mig. Får se vad de säger om turbon, men det bör inte vara några konsigheter med en sån installerad.
Mawerick skrev:vad kostade dem...... och kan han bygga till busan tro... hur mycket kraft tål dem....vill juh oxå ha!!
R1 T skrev:Är det någon som har koll på hur mycket man kan förlänga swingen, utan att förstöra köregenskaperna för mycket. Det variera kanske mellan olika hojar, men det kanske finns någon regel mellan tummen och pekfingret.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |