förlänga insugningsrör insprutning.

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
hejsan. håller på med ett hojbygge. jag har en motor från en suzuki tl1000. för att få plats med tanken skulle jag behöva göra en 90 graders böj på insugen. det är ju insprutning på den. vet inte om man kan göra det utan att den går konstigt. kanske ska bägge insugen vara lika långa? eller det kanske inte går alls. är det nån som har en ide. mvh peter

Vad jag hört så är tl-insprutningen rätt känslig men det går ju att mappa om. Så länge du gör böjarna mjuka så ska det vara ok.

hur mappar man om? går det med typ powercommander?

Går utmärkta att mappa om med powercommander. Vilka rör är det som ska böjas? Är inte riktigt med på vilka du menar. (Har kört TL1000 tidigare)

/Pajje

dom som sitter mellan insugspjällen och motorn.dom som är av gummi orginal. jag vill att insugen ska var vinklade ut på sidan.

Bifogat

• DSC00534.JPG
    DSC00534.JPG
    14.7 KB · Visningar: 246
dom som sitter mellan insugspjällen och motorn.dom som är av gummi orginal. jag vill att insugen ska var vinklade ut på sidan.

Ok, jag är med. Vet faktiskt inte hur det kommer att påverka. Dels blir ju längre, plus en böj som ställer till det. Blir väl lite mer motstånd att suga in, sen kanske det blir lite skum torbulens om du har otur. Eller så funkar det hur bra som helst...

Nått motorproffs får nog ge lite mer faktaunderbyggda argument tror jag.

Lycka till iallafall, blir grymt coolt om du får till det som på bilden.

/Pajje

borde va rätt lungt med orginal mappning bara du håller ungefär samma längd mellan insugskanalen å spjället som orginal.. längre rör=effekten lägre ner i register, samt större plenum.
det är nog inte så jäkla kinkigt ändå!!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back