Förkylningstips! (akut hjälp)

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Vaknade i morse med jordens förkylning drog till jobbet ändå.
Men till saken hör att jag inte kan bli sjukare än vad jag är nu, för i morgon är en av mina viktigaste dagar med firman och jag måste kureras fort som fan.

Jag har feber som inte är av denna värld,näsan rinner som en kran och kollegan säger att jag yrar och talar obegripligt.

Så fram med mammas gamla huskur och liknande jag måste bli frisk nu!

Hjälp!

Bifogat

• 011.jpg
    011.jpg
    5.1 KB · Visningar: 86
snabbåka skrev:
Så fram med mammas gamla huskur och liknande jag måste bli frisk nu!

Hjälp!

Köp en massa Esberitox!
...för att få ännu mer drag sköljer du ner detta med en grogg bestående av Echinea och C-vitaminbrus.

Är du snuvig rensar du skallen med koksaltlösning.

Mot feber får du nog köra Alvedon/ipren eller motsv..

korvgubbe skrev:
Köp en massa Esberitox!
...för att få ännu mer drag sköljer du ner detta med en grogg bestående av Echinea och C-vitaminbrus.QUOTE]

Finns hos närmsta hälsokost/naturapotek va ?
Fråga:fungerar Kan Jang ?

enduroemil skrev:
Brukar inte vitlök funka? Köp marinerad vitlök och smäll i dig det! Det är ass gött.

Och ingefära. Luktar bytton men du kommer svetas ut förkylningen.

Har smällt i mig en halvflaska Kan jang och den skall tydligen innehålla det dära Echinea,en utvärdering kommer senare.

Vitlök käkar jag i det mesta av maten till vardags så jag vete fan om ett ökat intag skulle hjälpa men men........

Ingefäran man får till sushin (Gari) den är ju god också så man får väl äta råfisk till middag precis vad man vill ha när man mår så här :sjuk

snabbåka skrev:
Har smällt i mig en halvflaska Kan jang och den skall tydligen innehålla det dära Echinea,en utvärdering kommer senare.

Vitlök käkar jag i det mesta av maten till vardags så jag vete fan om ett ökat intag skulle hjälpa men men........

Ingefäran man får till sushin (Gari) den är ju god också så man får väl äta råfisk till middag precis vad man vill ha när man mår så här :sjuk

Köp ingefärarot och knappra på. :tummenupp

Nässdroppar hjälper ej. Drar i mig en flaska i veckan. Men inte fan släpper propparna i bihålerna för det.

För det första, gå och lägg dig och rör dig inte ur fläcken. Ligg under täcket tills du är frisk, och ha dubbla täcken (främst så du kan ha "händerna på täcket" utan att frysa).
Vila är bästa medicin.

Markus skrev:
Vila är bästa medicin.

Om man ändå kunde vara hemma, tur att det är helg snart.

Dom säger i kör här på jobbet att en så kallad "rensfylla" är den bästa medicinen vad tror ni om det? :rolleyes:

snabbåka skrev:
Dom säger i kör här på jobbet att en så kallad "rensfylla" är den bästa medicinen vad tror ni om det? :rolleyes:

Kan gå, det är ungefär 50/50 - antingen blir man frisk eller dubbelt så sjuk. :tomten

glöm inte att äta!! äta precis lika mycket som du annars gör. Annars har inte kroppen nå ork och göra dig frisk.

DJM skrev:
glöm inte att äta!! äta precis lika mycket som du annars gör. Annars har inte kroppen nå ork och göra dig frisk.

Djuren brukar sluta äta när de är sjuk, en del säger att kroppen har nog med att rensa ut skiten och vill inte ha besvär med mera när den är sjuk, så kanske bara det som är gott då så endorfinerna hoppar omkring

fylla?, feber + bakfull = :död

Finns inget att göra förutom att vila. Så ÄR det.

Imorgon när du vaknar så dricker du nåt varmt och knaprar alvedon resten av dagen enligt förpackningens anvisningar. Allt detta är dock bara för att lindra symtomen. Botar gör kroppen själv med tiden.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti