Förknasare.

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Tjena alla!

Min tjej har köpt en cb 900 81. Den gick inte bra vid köp, följande är gjort: Plockade bort förgasabryggan, tog bort flottörhuset, skruvade loss nålarna, dom man kommer åt underifrån, plockade inte isär gasarna på toppen, och blåste rent med tryckluft, tog även bort gummiploppen vid tomgångsmunstycket och blåste rent där, lite gukka fanns det, men rent blev det.

Sätter ihop igen (bröt två fingrar känns det som).

Hojen startar och går efter ett tag fint på alla fyra cyllar.

Men, nu kommer det: Efter ett tag när den blir varm, då börjar den skjuta lite i avgassystemet, ökar tomgångsvarvet till nästa 4000 och tappar effekt ordentligt. Vägrar gå riktigt rent kan man säga.

Vajrar till förgasarbryggan går hur lätt som helst, båda två, chokevajern fungerar som den ska.

Nu har jag pratat med förra ägaren, han tror att det kan vara huvudnålen som är felaktig, beläggning eller att brickan sitter fel, det ska tydligen finnas flera spår att sätta brickan i. Kan det stämma? Vilket spår ska brickan sitta i vid grundinställning?

Om ni har goda råd, hejaramsor och dylikt att komma med så vore jag tacksam för det.

Om någon har en verkstadshandbok att sälja så vore det kanon det med...

Tackar.

MEN SNABBA ER FÖR FAN!!!!!! HON TJATAR JU FATTAR NI VÄL!!!!!!!!!

Tudor_66 skrev:
2541092 Kanske det, spruta lite startgas och lyssna..

Det sitter en Deaccellerationsventil på sidan av förgasaren, den ska öppna med hjälp av ett membran. Dom brukar ofta gå sönder på dom där hojarna. Men det finns som renoveringssatts att köpa. Börja med att kolla om dom är hela. Även pyttesmå hål i memranet gör att det inte fungerar.
Dom sitter där för att den inte ska löjla sig när man motorbromsar.

Kolla även att chokereglagen verkligen går tillbaka som dom ska på alla förgasare. På min CB900F-81 råkade jag ut för detta. choken på 3:an gick inte tillbaka.
//Tobbe

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...