R1
Radical Riders
Jag har problem med en R1:a modell 99.
Problemet är att den inte tänder (igen gnista på tändstiften). Det skall tilläggas att hojen är vurpad.
Har försökt att felsöka med hjälp av den tillgängliga servicemanualen. Jag går bet på de två bilderna nedan hur de skall testas. Jag börjar nästan misstänka att det är CDI-boxen som inte tålde vurpan.
Övriga frågor?
Gör jag rätt för att kolla tändstiften (gnista) genom att jorda ett av dem mot blocket eller en skruv och dra igång motorn?
Hur kan man testa att en CDI-box är kass? Har ett minne av att ha läst någonstans att när tändningen slogs till på R1:an och varvräknaren gjorde sitt test genom att gå över sitt register var just att CDI:n fungerade. Det var så på min förra 01:a men detta händer inte på 99:an, skall det vara så?
Måste instrumenten vara inkopplade för att kunna starta hojen?
Andra tips?
Problemet är att den inte tänder (igen gnista på tändstiften). Det skall tilläggas att hojen är vurpad.
Har försökt att felsöka med hjälp av den tillgängliga servicemanualen. Jag går bet på de två bilderna nedan hur de skall testas. Jag börjar nästan misstänka att det är CDI-boxen som inte tålde vurpan.
Övriga frågor?
Gör jag rätt för att kolla tändstiften (gnista) genom att jorda ett av dem mot blocket eller en skruv och dra igång motorn?
Hur kan man testa att en CDI-box är kass? Har ett minne av att ha läst någonstans att när tändningen slogs till på R1:an och varvräknaren gjorde sitt test genom att gå över sitt register var just att CDI:n fungerade. Det var så på min förra 01:a men detta händer inte på 99:an, skall det vara så?
Måste instrumenten vara inkopplade för att kunna starta hojen?
Andra tips?
Last edited: