Förintelse av sporthojar

gurra snurra skrev:
Har nu konstaterat att förintelse processen av sporthojar är pågående
Om 10 år kommer alla köra glidare och tjej hojar :D

5 säkra tecken på att sporthojar försvinner och är på väg att förintas

1. Glidare dominerar på vägarna
2. Sporthojar blir allt dyrare att försäkra
3. Det är framför allt äldre gubbar som bestämmer och dom kör glidare
4. De enda som kör sporthoj är typ 25 år bor i en kvalificerad håla(Inga namn för att inte väcka anstöt)
5. Det viktigaste av allt det finns INGA BRUDAR som kör sport hoj

Trenden är tydlig politiker och FB vill utrota er , den enda chans ni har är att bli äldre och flytta till kvalificerad håla eller enklare köpa en fet glidare och bli 5om alla andra.

VIsst har jag rätt , inte ska man bli bannad bara för att man har en annan åsikt :fatta!

5 punkter på att du har fel på 5 punkter
1) Med 40 talisternas naturliga bortgång, så försvinner de gliderna med chafförer med bonus-a-kort, det kommer bli överskott på glidare, som kommer att rasa fortare i pris en vad en gråsten sjunker i vattnet
2) Sporthojar blir faktiskt allt billigare att försäkra, priserna förr har faktiskt inte haft rim o reson alls, nu är det snarare priskrig nedåt samt att vissa hojar som ex Honda Cbr, triumph mm har billig märkesförsäkring via IF, och när det blir priskonkurrens så sänker bolagen priserna.
3) Som sagt, på utdöende..och dagens sporthojsåkare, så är det många som VÄGRAR gynstolar, däremot kanske typer som Bulldogs, MT 01:or, fzs 1000, vfr 800, Yamaha Fjr, xjr mm kommer att bli mycket populära när sporthojarna byter hoj när man blir äldre o mognare..
4) vet gubbar över 60 som köper nya Fireblade, så fel där med.
5)Inga tjejer kör sporthoj? är som att säga att månen är befolkad :huvet
 
junnu skrev:
HD har väl aldrig byggt annat än dåliga pansarvangnar :arsele

DOm byggde skithojar fram till 83 sedan började företaget gå lysande HD aktien har ÖKAT med 2000% sedan dess och är nu större än GM.
That words folks no more shit
 
gurra snurra skrev:
Jag tror att glidarna kommer bli mer sportiga typ 4800ccrad8 på 500HK, Turbo och med en så jävla fet fälg och 4,5m lång , DÅ snackar vi SPORTHOJSGLIDARE = POWER.

:Bugar :Bugar :Bugar
 
De e väl som en 40-talist sa åt mig. Att skulle man TAGIT mc kort istället för att FÅTT det så hade man nog kört sporthoj :tummenupp
 
gurra snurra skrev:
Har ni provat HD V rod jag lovar att 95% av er kommer ändra åsikt o glidare
De e bara att konstare att detta är framtiden.
Vad gör du på Sporthoj.com? Svara rätt och du får stanna kvar.
 
junnu skrev:
Sandstream.. hur e K5 i jämförelse med 4 :va
Lite OT men i en sån här skittråd spelar det mindre roll :D

Ingen aning om skillnaden mellan R1000 K4 och K5, har aldrig kört någon R1000 tidigare.
Har själv en R750 K2 och den känns trött, tung och omdern efter en tur på R1000 K5:an :)
 
gurra snurra skrev:
Har ni provat HD V rod jag lovar att 95% av er kommer ändra åsikt o glidare
De e bara att konstare att detta är framtiden.


Förmodligen har du bara tråkigt och slänger därför ut sådana här korkade inlägg för att liva upp lite? :D

Men om du nu skulle vara helt allvarlig, finner jag det ytterst lustigt att du vädrar dessa åsikter på ett forum som är dedicerat sporthojsälskare.

Vilka svar förväntar du dig egentligen?

- Jo, det är sant. Jag runkar till HD-bilder.
- Japp. Vi gillar egentligen glidare, vi hänger enbart här eftersom vi inte förstår hur Google fungerar.
- Äntligen vågar jag berätta sanningen. Jag hatar sporthojar. Länge leve Gurra-Snurra!!!


...Jag tror att du får mer medhåll om du postar inlägget på:
http://www.mcnytt.se/forum/forum.php?f=1 :tummenupp



.
 
sporTlovEr skrev:
5 punkter på att du har fel på 5 punkter
1) Med 40 talisternas naturliga bortgång, så försvinner de gliderna med chafförer med bonus-a-kort, det kommer bli överskott på glidare, som kommer att rasa fortare i pris en vad en gråsten sjunker i vattnet
2) Sporthojar blir faktiskt allt billigare att försäkra, priserna förr har faktiskt inte haft rim o reson alls, nu är det snarare priskrig nedåt samt att vissa hojar som ex Honda Cbr, triumph mm har billig märkesförsäkring via IF, och när det blir priskonkurrens så sänker bolagen priserna.
3) Som sagt, på utdöende..och dagens sporthojsåkare, så är det många som VÄGRAR gynstolar, däremot kanske typer som Bulldogs, MT 01:or, fzs 1000, vfr 800, Yamaha Fjr, xjr mm kommer att bli mycket populära när sporthojarna byter hoj när man blir äldre o mognare..
4) vet gubbar över 60 som köper nya Fireblade, så fel där med.
5)Inga tjejer kör sporthoj? är som att säga att månen är befolkad :huvet

moppe mupp gänget vill ha bort mig men jag är som Fantomen När jag talar lyssnar folk, dom gillar inte sanning.

Som sagt var regeringen och vägverket driver en kampanj för att visa verkligheten och allt talar emot <30 år storstadsbo med sporthoj.
SOm jag säger och du repeterar kommer nya trender som bulldog att växa vilka är hybrider mellan blidare och fjoll mena sporthojar.
 
sandstream skrev:
Lite OT men i en sån här skittråd spelar det mindre roll :D

Ingen aning om skillnaden mellan R1000 K4 och K5, har aldrig kört någon R1000 tidigare.
Har själv en R750 K2 och den känns trött, tung och omdern efter en tur på R1000 K5:an :)

OT tror det ej eftersom hela tråden e OT, men kan bara gratulera till en snygg hoj :Bugar
 
Tror att det kan bli en nedgång i köpen av sporthoj, om FB fortsätter att höja priserna. Det har ju diskuterats att märkesförsäkringarna INTE är så förmånliga.

Honda märkesförsäkring: Där kan man inte teckna mer än trafik.
Triumph märkesförsäkring: Tillåter inte de effekt starka Daytona modellerna.

Jag tycker att min premie på ninjan är lite väl dyr och kan därför tänka mig att byta till en motard.
 
Swedie skrev:
Jag är en slav för medlemmarna på Sporthoj.com. Fast jag har regler för vad jag gör dock :lol :tungan
Jojo de e väl sant, men man måste väl ändå få ha en uppfattn o visst
gurras sk felformuleringar (brudar sporthoj osv) va väl inte så smidiga.

Men de som känner sig provocerade av en tråd som denna behöver ju inte
läsa den,livet e fullt av provocationer. :)

O jag tycker ändå att Gurra har lite rätt i de han säger, jag har oxå
upplevt den sk samhälls synen på sporthojar när ja e ute o åker.

Men men thats life

MR E
 
Salig skrev:
Tror att det kan bli en nedgång i köpen av sporthoj, om FB fortsätter att höja priserna. Det har ju diskuterats att märkesförsäkringarna INTE är så förmånliga.

Honda märkesförsäkring: Där kan man inte teckna mer än trafik.
Triumph märkesförsäkring: Tillåter inte de effekt starka Daytona modellerna.

Jag tycker att min premie på ninjan är lite väl dyr och kan därför tänka mig att byta till en motard.



Jag får bara billigare och billigare förs:
5200 helår/halvförs hos trygg-hansa.
30 år ung, storstad och zx9r -99.
Dock är ju ninjan en "sport/touring" :va
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top