Förhindrad stöld och funnen stulen MC

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Kikar ofta på Polisens sida och hittade de här i Stockholm den 7/5
03:51 CITY
MCSTÖLD, Älvsborgsgatan. Några killar som står vid en MC och försöker att kapa låskedjan. Efter en stund avviker de i en bil. Bilen stoppas av en patrull. Tre gripna.
12:52 ROSLAGEN
PÅGÅENDE STÖLD AV MOTORFORDON, Älmsta. Två personer uppmärksammas på en motorcykel som är anmäld och efterlyst som stulen. De två gärningsmännen är gripna och motorcykeln är tagen i beslag för teknisk undersökning.
http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=8932570

06:06 CITY
PÅGÅENDE STÖLD AV MOTORFORDON, Drejargatan. Gärningsmän försöker stjäla en parkerad motorcykel, gärningsmännen ska ha kommit i en personbil. Två gärningsmän lämnar platsen på motorcykeln under vittnets samtal till ledningscentralen. Patrull kommer efter motorcykeln som går av vägen vid Inverness. De två gärningsmännen lämnar platsen springades, en gärningsman gripen. Hundpatrull spårarade efter den andre gärningsmannen som greps på Vasavägen. Motorcykeln bärgad från platsen och patrullen skriver anmälan.

Någon glad ägare som fått tillbaka hojen?

Det är ju fan skrämmande, jag kollade listan på västerbotten och trodde dom skojade, sen såg jag att 9/10 var Baotian mopeder????
Slänger folk skiten i älven och tar ut nya på försäkringen när dom pajjar?

Varför i h-vete klumpas motorcyklar ihop med mopeder fiddys och kinaskit?

Samkörs även stöldstatistiken ut till försäkringsbolagen så börjar jag förstå försäkringspremierna...

hoho.. nu fattar jag varför jag fick en sån super premie på en baotian moppe

9700kr för en hel/hel

betala inte mer än 3400kr hel/hel på min R1 -00 jag hade då

hoho.. nu fattar jag varför jag fick en sån super premie på en baotian moppe

9700kr för en hel/hel

betala inte mer än 3400kr hel/hel på min R1 -00 jag hade då

haha nästan 10k för en kinesmoppe.:confused:

min aerox kostade 5300 hel/hel och jag bodde i närheten av ghettoområden i göteborg.

06:06 CITY
PÅGÅENDE STÖLD AV MOTORFORDON, Drejargatan. Gärningsmän försöker stjäla en parkerad motorcykel, gärningsmännen ska ha kommit i en personbil. Två gärningsmän lämnar platsen på motorcykeln under vittnets samtal till ledningscentralen. Patrull kommer efter motorcykeln som går av vägen vid Inverness. De två gärningsmännen lämnar platsen springades, en gärningsman gripen. Hundpatrull spårarade efter den andre gärningsmannen som greps på Vasavägen. Motorcykeln bärgad från platsen och patrullen skriver anmälan.

Någon glad ägare som fått tillbaka hojen?

Om man får tillbaka sin stulna hoj som dessutom blivit kraschad, ska man bli glad då...!!???:va

900 motorcyklar stulna i stockholm senaste 12 månaderna.
Jag är chockad!

Edit: Samma tidsperiod stals det "bara" 746 bilar i stockholm.
Skrämmande.

Last edited:
Men ändå, 900st polisanmälningar av stunla fordon...
Om vi säger att häften är riktiga stölder, det är en oerhörd mängd motorcyklar...

Och då skall man ha klart för sig att en sjukt stor del av dessa sk stölder är rena försäkringsbedrägerier och inget annat!!

/Fürstenhoff.

Visst e de så.
Hur många finns de som har kraschat o sen kastat hojen i skogen bara för att de inte har helförsäkrat!!???

Men ändå, 900st polisanmälningar av stunla fordon...
Om vi säger att häften är riktiga stölder, det är en oerhörd mängd motorcyklar...

Jo, men en hoj som står på gatan baxas ju lätt in i en skåpbil av 2 man.
Sen e de ju slakta o sälja delar som gäller för dom.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...