Förhindra spam i gästbok???

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Tjo, jag har en gästbok där jag vill förhindra alla robotar att spamma sönder den. GB'n är skriven i ASP, någon som har något bra tips (script) på hur jag ska förhindra spam??

Nej, jag är en sopa på ASP, script etc. Så det är någon form av kod jag behöver.

Någon??

Tjo, jag har en gästbok där jag vill förhindra alla robotar att spamma sönder den. GB'n är skriven i ASP, någon som har något bra tips (script) på hur jag ska förhindra spam??

Nej, jag är en sopa på ASP, script etc. Så det är någon form av kod jag behöver.

Någon??
Jag lade in en ruta där man tvingas skriva dagens datum på min gästbok på min site. Fick bort spamet hos mig iaf.

Eftersom jag kör .NET så fungerar det lite annorlunda på min site, men du skulle kunna göra så här. Har inte testat koden men den bör vara rätt ok.

Du har säkert en submit knapp, typ <input type="submit" ...osv>, som man klickar på för att skicka meddelandet. Submit byter du ut mot button och lägger till onclick="if(getElementById('dagensDatum').value == (new Date()).getDate()) submit();". Sen lägger du till <input type="text" id="dagensDatum" size="2" maxlength="2" /> så att du har en ruta att skriva dagens datum i också.

Lycka till!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...