Förhöjt kåpglas till blackbird ?

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Ja, det är väl som att svära i kyrkan, men jag kan leva med gubbruta, så länge det är bekvämt. Effekt har den så det räcker för mig redan, tappar jag lite toppfart är det inte hela världen.

Frågan är bara, vilken ruta är det som är bra, inte skapar för mkt turbulens, och ser hyfsad ut monterad ?

Gärna tonad, men isf låg nog att se över, har testat att se igenom på min gamla hoj, var ingen trevlig upplevelse.

Så, vad ska jag sikta på, och vilka ska jag akta mig för ?

Ska monteras på en -97 om det är någon skillnad på dem.

Jag körde med en doubbel-bubbel ruta på min 97a BB och tyckte det funkade bra, va lite turbulent runt 90km/h bakom bilar men hur länge ligger man där frivilligt? :P

Ankan : Är det bra prylar dom säljer ? Testat själv ?

Racing : Tips på vettig återförsäljare ? Hur långt körde du som längst ? Funka och se igenom ? Vet jag hade något på XJn med en bubbla på mitten, var självmord o kika igenom det.

Köpte mitt från http://www.s-racing.com/album.php?c=150
Dem kallar det för airflow så det är väl ingen riktigt DB kåpa kanske.

En tank i stöten ;)
Längsta jag körde på en dag med den kåpglaset på va nog en 40-50 mil eller nåt tror jag.
Tyckte man såg ganska så bra igenom det, va det som är ljustonat och tyckte inte det blev någon udda bild pga. höjningen i kåpan faktiskt

Låter sweet. Hur hamnar det egentligen, se igenom, eller ser över ? 10cm plus såg jag på deras sida, blir det mkt ?

Zero Gravity har en återförsäljare genom MotoPro i nederländerna. Jag testade maila dem angående deras Touring Screen för en GSX1250FA, de svarade att de kunde sälja en sådan till mig så här:

"We can deliver the sport touring screen 23-180 to you for 109 euro.
This is including VAT and shippingcosts to you."

Så det verkar inte vara omöjligt att få taag i orinal ZG-rutor.

ZG verkar vara lite standarden, jo, fått för mig det också. Ankan länkade till en återförsäljare åt dem också. Dock, verkar som om en del av dem har "förstoringsglaseffekten" om de blir stående i solen, o kan skapa brännmärken i instrumenteringen. =o/ Hmm.... De klara glasen av den modellen ger tydligen en otrevlig bieffekt att man ser alla sladdar o annat junk som ligger precis bakom lampan. Får kanske fundera vidare på hur gärna jag vill höja rutan, spridda skurar på hur mkt bättre det egentligen blir. Vissa förare har märkt en tydlig försämring efter byte av ruta.

Hej!
Jag kör med MRA Touring på min BB -98, utan problem att åka långa eller korta turer.
Har provat DB svart "Vet ej märke" men det var inte bra för mig eller tanten bak. Mkt turbulens på hjälmen.
Kolla med Superblackbird.se där kan det finnas killar som har extra liggande, så du kanske kan få låna och prova samt utvärdera vilken ruta som passar bäst. EBAY finns alltid att finna saker på.

Låter sweet. Hur hamnar det egentligen, se igenom, eller ser över ? 10cm plus såg jag på deras sida, blir det mkt ?

När man körde normalt (halvsatt upp) så att säga så såg man ju över kåpan helt och hållet och fartvinden hamnade i bröstkorgshöjd på mig ca. 185cm lång.
Tyckte det va mycket bättre än original men även hört många som inte gillat det, mycket beror nog på hur lång man är och hut långa armar man har/sittställning tror jag.

Tobias, anar jag att du har en noname DB till salu ? =oD

Var det där med sittställning, och var luften landar. Var precis inne och buda loss på ett par 02-07 vfr 800 clipons, de lär ju höja sittställningen med ett par cm, så en 5 - 10 cm plus på rutan borde ge likartat mot vad de ger. Var väl en tum högre, en tum närmare kroppen på ett ungefär.

Darn, först packväskor, sen styre, o nu ruta. Känns som jag riskerar att bannas för o bygga guldvinge av moppen.

Är det nu jag ska börja fråga var det är lämpligt att montera cigg uttag ? Klurat lite på och sätta en "always on" under sadeln, o klämma en 12v usb framme vid instrumenteringen som är switchad på nyckeln.

Hej WebGringo

Jag har inte kvar denna DB, bytte bort det till en kille på superblackbird forumet.
Därav hänvisning dit för jag vet att den inte passade honom.
Du måste nog prova dig fram till vilken som passar dig bäst.
Ligga o titta igenom rutan ? Det är en touring hoj å då kollar man på naturen när man far fram! :)

Tobbe

Är det superblackbird.se du menar ? De tar ju betalt för o få tillgång till det. =o/

Hitta ruta som passar, jo läst en del på forum att det är mkt och dyr rysk roulette på den fronten innan man hittar rätt.

Nya clipon ska väl minimera risken att jag behöver ligga ner o köra. Få se när de dyker upp i brevlådan.

Nästa projekt, då handtag o dyl ska av kan jag ju lika gärna montera värmehandtag samtidigt. Oxford är bra grejor ?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park