Förgkod sökes, kawagrön!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Den klassiska kawagröna fergen. Finns det olika? Jag vill ha koden om någon har.

Den klassiska kawagröna fergen. Finns det olika? Jag vill ha koden om någon har.

Hej det finns 2 st limegröna, jag har just lackat om delar av min ninja så jag ska kolla om jag har färgnumret.
Det är jättesvårt att se skillnad på de så man får nästan provsputa en liten bit, min kompis som är lackerare tog analys men de är så lika att det analysen inte kunde mäta fram nån olikhet på de.

jag kollar och återkommer

Hej det finns 2 st limegröna, jag har just lackat om delar av min ninja så jag ska kolla om jag har färgnumret.
Det är jättesvårt att se skillnad på de så man får nästan provsputa en liten bit, min kompis som är lackerare tog analys men de är så lika att det analysen inte kunde mäta fram nån olikhet på de.

jag kollar och återkommer

Fint. Det ska vara till en ZX9-R -00,

Kawa har inga färgkoder. Finns på sprayburk från Kawa. S56019-108-7F om jag inte kommer ihåg fel.

Det finns nån bilfärg också som är tillräckligt nära för att t.ex bättra på ramlacken på en KX eller ett par fälgar. Tror det var Opel... Någon som vet vilken?

Volkswagen har en gammal bortglömd nyans som heter "apfelgrün". Den är grymt läcker, mer livfull och mindre krämig än vanlig kawagrön. Den är ett tips. Jag hade själv ett en hembyggd Kawa H2 750 i den nyansen (som fö hette Evergreen) på 80-talet. Kolla upp den färgen ty den är lite vackrare än originalkawagrön tycker jag, men ändå mycket lika. Alla tror det är kawagrönt tills man ställer sig bredvid en cykel med originalkulören, då brukar alla rösta på den mer kraftfulla folkalacken.

Mvh
Jörgen

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey