Förgasartrubbel (Husqvarna cr125) Film

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
HEj

JAg har sparkat igång lillhojen igen efter ett års stillastående typ.

Det är inte original Mikuni TMX utan en Keihin PWK av samma storlek monterad och detta pga att TMXen pajjade efter ett dopp i saltvatten.

[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=bzvNFULx3ek[/YOUTUBE-ID]
http://www.youtube.com/watch?v=bzvNFULx3ek

Hojen tvekar från absolut tomgång till direkt fullgas (som ni hör på filmen), men om man lyfter bara nån mm på gasen och låter varvet öka med ett par hundra och SEN drar fullt, så är det absolut ingen tvekan i varvökningen (vilket ni också hör i filmen. i slutet.).

Jag har:
  • Höjt nålen.
  • Sänkt nålen.
  • Köpt in ALLLA storlekar från 100 till 220 i huvudmunstycke (skojar inte) och testat. Kör nu på 205.
  • Skruvat på blandskruven till både std. läge och annat.
  • Nytt luftfilter
  • Ny kolv
  • Nytt insugsgummi

Vad är felet?

Mahhbechh

Kan det vara accpump nu som inte var innan? På förgasaren? Eller tvärtom. Är reedventilerna fina?

Var det inte nån som startade en liknande tråd nyss där svaret var att den får för lite luft? Vad händer om du provkör utan luftburken?

Gå upp ett steg på lågfartsmunstycket!
Eller, lev med det. Det är inte helt självklart att det ska svara på fullgas direkt från tomgång. Huvudsaken att det känns bra när du kör.

Mats

Kan det vara accpump nu som inte var innan? På förgasaren? Eller tvärtom. Är reedventilerna fina?

Ingen accpump. Finns väl bara på förgasare till 4t? Reedsen är nya.

Var det inte nån som startade en liknande tråd nyss där svaret var att den får för lite luft? Vad händer om du provkör utan luftburken?

Kör jag utan filter så finner jag ingen skillnad.

Gå upp ett steg på lågfartsmunstycket!
Eller, lev med det. Det är inte helt självklart att det ska svara på fullgas direkt från tomgång. Huvudsaken att det känns bra när du kör.

Mats

Hmm, där sa du något. Har itne tänkt så långt!
Den svarar på fullgas direkt från tomgång när man torrvarvar. Det stör mig i min körning. Inte nämnvärt på crossbana men de gånger jag varit i skogen och och ibland sniglat mig fram på lågt varv så tvekar den ibland när man vill framåt igen, vilket är jobbigt.

Men tack, jag ska byta till större.

Andreas

Felet här var inte förgasaren utan det var tändstiftet som var kasst. Störande iom att jag hade bytat det innan, men tydligen var det inget höjdarstift jag satte i.

Hur som, nytt stift och sen funkade allt som det skulle igen.
Tack för engagemang.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing