Förgasarsynkning/Rengöring

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Hej jag har en gammal kawa z400 LTD-83 som rullat 2600 mil. Den går fint i motorn och är i ganska bra skick.

Men jag undrar när vet man att man ska göra en Förgasarsynkning/Rengöring eller ska man göra det efter ett antal x mil? Hur ofta ska detta utföras:confused:

Samma sak undrar jag över ventiljustering när vet man att man ska utföra detta och hur ofta ska man göra detta? :va

tack i förväg:tummenupp

Last edited:
vernesk skrev:
2492486 Hej jag har en gammal kawa z400 LTD-83 som rullat 2600 mil. Den går fint i motorn och är i ganska bra skick.

Men jag undrar när vet man att man ska göra en Förgasarsynkning/Rengöring eller ska man göra det efter ett antal x mil? Hur ofta ska detta utföras:confused:

Samma sak undrar jag över ventiljustering när vet man att man ska utföra detta och hur ofta ska man göra detta? :va

tack i förväg:tummenupp

Om man är GURU, då utför man servicepunkterna när det behövs (behovsstyrd tillsyn). Alla andra följer instruktions- o servicebokens rekommendationer slaviskt.

Jag vet att jag är tjatig nu men starta med att köpa en bra verkstadshandbok avsedd för amatörer - Haynes eller Clymer rekommenderas.

Lycka till med skruvandet, var fortsatt lika ödmjuk o fråga så snart du är osäker!

PS: "Bluddrande" och tvekan, särskilt om det kommer vid vissa belastningar/varv, är säkra tecken på att förgaseriet behöver omsorg. DS

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg