Förgasarsynkning i Skåne

Yashi

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
-
Hallå! Jag köpte en Yamaha FZR 600 för ett par veckor sedan, och ägaren sade att den går lite ryckigt i låga farter vilket troligtvis kunde åtgärdas genom en förgasarsynkning. Den går som lovat, i första och andra växeln hackar den fram vid låga varv.

Är det synkning som gäller för att få det fixat? Och var i Malmö-lundområdet kan jag göra det för en billig peng?

Kolla med Prillas i Eslöv. De har iofs inte Yamaha, men är jävliga på förgasarmotorer då de är födda i höjd med WWII.

Vad kan du göra själv? För mycket av tiden går åt till att plocka av grejer för att komma åt och det kostar klart...

Tack för svaren alla! Jag är färsk på allt det här, men om bara någon vecka flyttar jag och har tillgång till ett garage där jag kan hålla på och försöka. Vad mer förutom tank måste av?

Ett tips är att ge fan i att pilla med förgasare om du inte vet vad du gör. Risken är 100ggr större att du skruvar bort dig och förstör mer än du förbättrar...

Ett tips är att ge fan i att pilla med förgasare om du inte vet vad du gör. Risken är 100ggr större att du skruvar bort dig och förstör mer än du förbättrar...

Okej, ge fan i att pilla med förgasaren. Men är det mycket som ska strippas av innan inlämning?

FZR 600 rycker på låga varv för att den har dåligt vrid i låga registret vad jag har förstått.
Förra ägaren fick nog inte ordning på det... Jag har gjort "allt" för att försöka fixa det på min men den trivs inte under 4-5krpm. Så är det bara.
Varva mer och växla ner oftare...
Sedan är det aldrig fel att optimera förutsättningarna iofs.

Min FZR1000 gik dåligt i låga registret pga slip-on ljuddämpar.. Gik perfekt med org ljuddämpar..

ebos i Malmö på lundavägen
Brukar dock ha väntetid...

Men kollar på bänken och bestyckar om / synkar.

FZR 600 rycker på låga varv för att den har dåligt vrid i låga registret vad jag har förstått.
Förra ägaren fick nog inte ordning på det... Jag har gjort "allt" för att försöka fixa det på min men den trivs inte under 4-5krpm. Så är det bara.
Varva mer och växla ner oftare...
Sedan är det aldrig fel att optimera förutsättningarna iofs.

Det är min gamla hoj.

Jag läste detta + lite mer:

"Tralalalaaaa..... Lämnade in hojjen för justering av gasarna idag och det blev en helt nyyy hojj av den gamla FiZzeRn!!! Inga galna ryck längre när man släpper gasen, eller kör sakta genom stan... .
Trodde dom var synkade o bra, då jag satt in dynojet kit ifjol o justerade dom då oxå, men icke...
Kanske hjälpte det att dom nu tydligen hade helt nytt instrument för detta med en massa fina dioder.. :P :P
Så för inte ens 800:- känns det som om man har en ny hojj.."

Det är min gamla hoj.

Jag läste detta + lite mer:

"Tralalalaaaa..... Lämnade in hojjen för justering av gasarna idag och det blev en helt nyyy hojj av den gamla FiZzeRn!!! Inga galna ryck längre när man släpper gasen, eller kör sakta genom stan... .
Trodde dom var synkade o bra, då jag satt in dynojet kit ifjol o justerade dom då oxå, men icke...
Kanske hjälpte det att dom nu tydligen hade helt nytt instrument för detta med en massa fina dioder.. :P :P
Så för inte ens 800:- känns det som om man har en ny hojj.."

Det låter ju utmärkt.
TS får gärna återkomma med rapport. Går det att fixa ryckigheten/kraftlösheten på låga varv vill jag vara med! Jag gillar ju hojen i övrigt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti