Förgasarsynk, var koppla in?

yeltzin

Medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Suzuki Sv 650 N -00
TJO!

Jag har en Sv650 -00 och har kommit fram till att det är dags att fixa förgasarna.. Och har hittat en riktigt användbar guide (svs_carb_sync) som beskriver allt..

Så allt är på det klara, MEN problemet är att den mc'n inte verkar vara identisk med min på insidan.. i artikeln är det en 2001'a...

Problemet : Jag vet inte VAR jag ska koppla in slangen för den bakre förgasaren..

Det finns 2 alternativ.. Nr 2 och Nr 3 på bilden.. :)

Nr 1. Här kopplar man in på den främre enligt all info jag hittar, man kan se min genomskinliga slang inkopplad..
Nr 2. Här TROR jag att man kopplar in till den bakre, motsvarar samma ställe som den främre..
Nr 3. Här tolkar jag guiden att man ska koppla in (mellan bränslepump och T-koppling) men det ser inte likadant ut i min som i guiden..

Bifogat

• 5.jpg
    5.jpg
    199.1 KB · Visningar: 164
Tack för svaret!!

men bensinkran?? Har jag en sådan?? Var sitter den för jag har inte läst om någon sådan i Servicemanualen eller någon annanstans..

Tänkte bjuda tillbaka på hur jag löste det..

Gick till biltema och köpte vakuumklockor som många skrivit om.. Och köpte även stora brickor och mutter och skruv som klämmer och stryper slangen, då kan man variera strypningen själv efter hur mycket visarna ska fladdra..

Sen skruvade jag in allt i en liten plastskärbräda.. voila, gick finfint.. MEN slangarna man får med klockorna är lite smala/små så tog lite grövre som jag hade hemma och underlättade det hela..

Bifogat

• PICT2302.JPG
    PICT2302.JPG
    40.3 KB · Visningar: 243
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard