Förgasarsyncronisering SV650

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
Finns det någon vänlig själ som kan förklara för mig hur man syncroniserar förgasarna på min hoj? Jag har provat hitta vaakumhålen på förgasarna men har inte lyckats speciellt bra. Jag har vaakumklockor som bara väntar på att jag ska ta tag i älendet. Jag har provat läsa de skisser som finns på meckboken men fattar ingenting. :) Tacksam för all hjälp.

Kan inget om din hoj, men antar att du har vacumstyrd soppatank? Följ isåfall den lilla slangen från bensinkranen. Där har du första hålet!

man_dizel skrev:
2110768 Finns det någon vänlig själ som kan förklara för mig hur man syncroniserar förgasarna på min hoj? Jag har provat hitta vaakumhålen på förgasarna men har inte lyckats speciellt bra. Jag har vaakumklockor som bara väntar på att jag ska ta tag i älendet. Jag har provat läsa de skisser som finns på meckboken men fattar ingenting. :) Tacksam för all hjälp.
Är det inte insprutning på den?

Ljunghusen skrev:
2110778 Kan inget om din hoj, men antar att du har vacumstyrd soppatank? Följ isåfall den lilla slangen från bensinkranen. Där har du första hålet!
Jo det är det. ska kolla hur det ser ut under tanken o följa de slangar som finns. Hur blir det med den andra förgasaren då? vart ska man hitta det andra vaakumhålet?

man_dizel skrev:
2111443 Jo det är det. ska kolla hur det ser ut under tanken o följa de slangar som finns. Hur blir det med den andra förgasaren då? vart ska man hitta det andra vaakumhålet?

Sitter på samma sätt som den första! (har inte varit me om nåt annat iallafall)

Slangen som går till soppatanken ska du alltså dra ur (vid förgasaren) och ansluta klockan där

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg