Hallå grabbar. Hoppas att någon kan hjälpa mig lite på traven.
Var ute och körde med min thundercat som helt plötsligt började bluddra lite på låga varv (upp till 5000rpm). Nästa sväng jag körde gick den kanon, för att sedan den tredje svängen gå kasst upp till ca 5500rpm. Lät precis som att den gick på 3 cylindrar då, men hoppade igång vid ca 5500rpm när jag gav fullt och drog fint genom hela registret, precis som vanligt.
Jag sprayade vatten på grenrören efter en kort sväng och det avdunstade fint förutom på cylinder 1.
Efter detta så fick den stå två veckor tills jag bytte tändstift, från vanliga NGK till NGK iridium, och efter bytet så drog jag bara igång den på tomgång och då gick den riktigt kasst. Det låter som att den bara går på två cylindrar och så förgasarsmäller den väldigt mycket.
Nästa steg jag gjorde var att plocka fram lågfartsmunstycket i 1an och 2ans förgasare och blåsa ur dem (1an var väldigt igensatt, 2an möjligtvis lite grann) men problemet kvarstod. Dock så gjorde jag bara rent så att jag såg genom munstycket lika bra som på 3ans friska.
Nästa steg jag gjorde var att kolla gnistan och den var väldigt dåligt på vänster sida (1an och 2an) om man jämför med höger sida.
Förändringar jag har gjort på sistone:
1. Monterade en gp-pipa ca 60-70mil innan det började. (Körde med acrapovic innan).
2. Om det nu har någon betydelse så tankade jag en full tank 98oktan som kördes halvt slut innan det började. (Har alltid kört på 95oktan innan.)
Hojjen har gått 2500mil.
Jag skulle verkligen uppskatta hjälp då jag HATAR att vara hojjlös. Vad ska jag börja med? Byta tändkablar, tändhatt, tändspolar? Det är två spolar till ett cylinderpar. Eller ska jag riva förgasarna totalt och göra dem kliniskt rena?

Var ute och körde med min thundercat som helt plötsligt började bluddra lite på låga varv (upp till 5000rpm). Nästa sväng jag körde gick den kanon, för att sedan den tredje svängen gå kasst upp till ca 5500rpm. Lät precis som att den gick på 3 cylindrar då, men hoppade igång vid ca 5500rpm när jag gav fullt och drog fint genom hela registret, precis som vanligt.
Jag sprayade vatten på grenrören efter en kort sväng och det avdunstade fint förutom på cylinder 1.
Efter detta så fick den stå två veckor tills jag bytte tändstift, från vanliga NGK till NGK iridium, och efter bytet så drog jag bara igång den på tomgång och då gick den riktigt kasst. Det låter som att den bara går på två cylindrar och så förgasarsmäller den väldigt mycket.
Nästa steg jag gjorde var att plocka fram lågfartsmunstycket i 1an och 2ans förgasare och blåsa ur dem (1an var väldigt igensatt, 2an möjligtvis lite grann) men problemet kvarstod. Dock så gjorde jag bara rent så att jag såg genom munstycket lika bra som på 3ans friska.
Nästa steg jag gjorde var att kolla gnistan och den var väldigt dåligt på vänster sida (1an och 2an) om man jämför med höger sida.
Förändringar jag har gjort på sistone:
1. Monterade en gp-pipa ca 60-70mil innan det började. (Körde med acrapovic innan).
2. Om det nu har någon betydelse så tankade jag en full tank 98oktan som kördes halvt slut innan det började. (Har alltid kört på 95oktan innan.)
Hojjen har gått 2500mil.
Jag skulle verkligen uppskatta hjälp då jag HATAR att vara hojjlös. Vad ska jag börja med? Byta tändkablar, tändhatt, tändspolar? Det är två spolar till ett cylinderpar. Eller ska jag riva förgasarna totalt och göra dem kliniskt rena?


