Förgasarrenovering?

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Kan det verkligen vara normalt med en bensinförbrukning på närmare litern vid hård körning? Det var precis vad min maskin drog på en dagstur till Åre igår. Börjar på allvar fundera om det inte är dags för en förgasarrenovering.
 
Det låg min på med 1195cc och Keihin 41or tror att det är fullt normalt
 
Andersbrink tjatar ständigt om slitna emulusionsrör och trottelnålar är ett vanligt fel när hojen drar mycket soppa..
 
Fast kör man hårt inverkar slitna emulsionsrör inte alls... :D

Well, lite ändå... motorn kan söla till sig av för mycket soppa vid måttliga gasavslag om man har hållit stumt ett tag. 1 liter är ju normalt vid hård körning. Mina gamla 8-ventilade Kawa1132 sög i sig 3.5 liter milen med Dellorto'na (som har brutal ax-pump) vid inspirerad körning.
 
andersbrink skrev:
Fast kör man hårt inverkar slitna emulsionsrör inte alls... :D

Well, lite ändå... motorn kan söla till sig av för mycket soppa vid måttliga gasavslag om man har hållit stumt ett tag. 1 liter är ju normalt vid hård körning. Mina gamla 8-ventilade Kawa1132 sög i sig 3.5 liter milen med Dellorto'na (som har brutal ax-pump) vid inspirerad körning.
Vet inte riktigt vad som är normalt. När min drar litern så kör jag ju inte direkt på varvstopp hela tiden, utan kanske snittar 6 krpm och gasar till 10, 11 vid accelerationer.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top