Förgasarrengöring, R6 '99.

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Jag har en liten fundering. Det är såhär att min R6a går ojämnt på låga varv, hänger sig lite högt ibland vid rödljus, dör ibland vid stillastående och känns allmänt lite kraslig.
Min plan är att rengöra fuggarna. Eftersom jag inte gjort det förut har jag en liten fundering. Efter att jag rengjort förgasarna är det la läge att synka dom. Jag saknar klockor för detta ändåmål och funderar
således på om jag helt sonika kan plocka bort förgasarna, rengöra dessa, slänga tillbaka och dra iväg till en verkstad och be dom synka? Alltså, blir dom helt wack om jag plockar av eller är det fasta ställskruvar
som inte rubbas av att jag plockar bort paketet? Kanske en idiotfråga men jag har ingen erfarenhet av detta sen tidigare och den som frågar får svar.
ungefär.
 
Man behöver pilla på 3 skruvar för att synka förgasarna. Den första för att synka cyl 1 & 2, den andra för att synka cyl 3 & 4 och den tredje för att synka cyl 1 & 2 mot cyl 3&4.

Rör du inte de skruvarna bör synkroniseringen vara precis lika bra/dålig som innan rengöringen.

/A
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top