Förgasarrengöring på flaska, köpa?

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Tjenare! Har precis skaffat ny hoj vilket innebär att den ska gås igenom!
Den har varit väldigt lite körd de senaste 3 åren och kände då att jag gör det bäst i att göra ren förgasarna iaf på något plan. :D

Så jag undrar om någon här vet var man skulle kunna få tag i förgasarrenögring på flaska?
Alltså det man häller i tanken tillsammans med bensinen. (funkar insprutningsrengöring?)

Sen så tänkte jag också byta tändstift på samma gång och undrar om nån har någon erfarenhet när det kommer till Iridium tändstift? Gör det skillnad värt pengarna? :va

Enda sättet som funkar är att plocka av förgasaren skruva isär , torka av och blåst med tryckluft.
Lite diesel i bensinen funkar lika bra som"förgasararrengöring på flaska"

Plocka isär och rengöra är alltid det bästa.Det näst bästa däremot som jag själv använt under några år nu till och från kanske någon gång i månaden är den suveräna RedLine SI-1 ... Både Sevenfiftyn och Blackbirden ville smårycka vid mellangas en period men detta försvann på bägge hojarna helt efter att ha använt detta medel en tid.Det räcker för att jag ska tro på produkten. :crash

http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=80&pcid=12

Redline soppan funkar faktiskt!
Polaren la rejält ärgiga och grisiga munstycken i bad och dom blev blanka och fina.
Har man i för mycket så missar motorn rätt kraftigt, så gör inte det! Mvh vis av erfarenhet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT