Förgasarproblem?!

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Hej!

Min Suzuki RG 125 går alldeles för fett på mellanvarv dvs mellan 4000-9000 varv samtidigt som den bluddrar. Har rivit förgasaren och kollat att flottören stänger och att alla munstycken är fria från smuts. Har bytt tändstift som var rejält oljigt. Drar nästan 1 l/mil.

Har också märkt att det försvinner ca 5 dl kylarvätska per 100 mil om nu det kan hänga ihop...

Är det någon som vet vilken höjd flottören ska ha från packningskanten på denna hoj? Sitter en Mikuni på den. Det är nog det enda jag kan tänka mig som är fel eller är det någon annan som har några tips???

Kan tillägga att det sitter ett Jollymotosystem på men att den enligt uppgift ska vara bänkad med det systemet så huvudmunstycket (nu 190) är bytt.

Toppfarten är nu ca 130 men borde göra minst 180...

Tacksam för hjälp.

Christoffer.
 
För stort munstycke i den, kolla packningar vid cylinder o så (riv det o byta)

180 gör den inte skulle mer tro på 160 i mätarfart.

Edit: du svarade själv på din fråga om att den går för fett. :hihi :tungan
 
Men att den drar kylarvätska är helt normalt, för det är de förgasaren är till för. Den blandar bensinen och luften tillsammans med lite kylarvatten. För att få en bättre kylning. OK?!


hiihi, 180 kanske den gör i din fantasi, och så fort skulle du aldrig våga köra.

sådeså :tummenupp
 
Solid snake skrev:
För stort munstycke i den, kolla packningar vid cylinder o så (riv det o byta)

180 gör den inte skulle mer tro på 160 i mätarfart.

Edit: du svarade själv på din fråga om att den går för fett. :hihi :tungan


Det är en Suzuki RGF -92 (nya modellen). Den ska göra 170km/h orginal, ostrypt. Sen har jag satt på ett jollymoto effektsystem, så det borde göra att den får lite högre topp, men jag vet inte hur fort den går när den är i fungerande skick. //Chrille
 
Tzr91 skrev:
Det är en Suzuki RGF -92 (nya modellen). Den ska göra 170km/h orginal, ostrypt. Sen har jag satt på ett jollymoto effektsystem, så det borde göra att den får lite högre topp, men jag vet inte hur fort den går när den är i fungerande skick. //Chrille

Ok, vi säger 180 mätarfart. :pannkyss

Edit:

DJM sluta luras, både du o jag vet att kylarvatten inte är bra för lagerna i motorn.
 
Solid snake skrev:
Ok, vi säger 180 mätarfart. :pannkyss

Edit:

DJM sluta luras, både du o jag vet att kylarvatten inte är bra för lagerna i motorn.


Jaa, mätarfart. Nästan alla mcmätare går något fel.
 
Solid snake skrev:
Ok, vi säger 180 mätarfart. :pannkyss

Edit:

DJM sluta luras, både du o jag vet att kylarvatten inte är bra för lagerna i motorn.

Jaja,


Men till trådstartaren. Byt topplockspackningen och så kan vattenpumpspackningen gått. Byt den också. För den ska inte dra nå vatten alls.
 
DJM skrev:
Jaja,


Men till trådstartaren. Byt topplockspackningen och så kan vattenpumpspackningen gått. Byt den också. För den ska inte dra nå vatten alls.


ja men det går ju lite fortare med lite vatten i bensinen, som när det är dimma
 
whitesnake skrev:
ja men det går ju lite fortare med lite vatten i bensinen, som när det är dimma


det blir högre komp med vatten i motorn. Men är inte bra för motorn i allmänhet.

Det är när det är fukt ute som du menar och då har den mycket mer effekt. Det är mer syremolekyler i luften då. Men det är inte skadligt.
 
Tzr91 skrev:
Hej!

Min Suzuki RG 125 går alldeles för fett på mellanvarv dvs mellan 4000-9000 varv samtidigt som den bluddrar. Har rivit förgasaren och kollat att flottören stänger och att alla munstycken är fria från smuts. Har bytt tändstift som var rejält oljigt. Drar nästan 1 l/mil.

Har också märkt att det försvinner ca 5 dl kylarvätska per 100 mil om nu det kan hänga ihop...

Är det någon som vet vilken höjd flottören ska ha från packningskanten på denna hoj? Sitter en Mikuni på den. Det är nog det enda jag kan tänka mig som är fel eller är det någon annan som har några tips???

Kan tillägga att det sitter ett Jollymotosystem på men att den enligt uppgift ska vara bänkad med det systemet så huvudmunstycket (nu 190) är bytt.

Toppfarten är nu ca 130 men borde göra minst 180...

Tacksam för hjälp.

Christoffer.

Ehm.... Bluddrar den inget när du kommer upp i högre varv då??!
 
Tack för vissa seriösa svar. Men tyvär så e den inlämnad nu, vi hittade inget fel, och vill att den ska gå bra//Chrille
 
Jobbigt, vart lämmnade du in den?

Ps, fest ungefär där du bor ikväll. "vikingakiosken". Ska du dit?
Peace man.
 
steffo skrev:
Jobbigt, vart lämmnade du in den?

Ps, fest ungefär där du bor ikväll. "vikingakiosken". Ska du dit?
Peace man.


Var du där steffo? Var var det? Hos vem? Lämnat in den hos privatperson, blir billigare.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top