Förgasarproblem

janneviking

Medlem
Gick med
14 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ZL900...Kawasaki ZL1000...Kawasaki KZ 1100...Kawasaki KZ 550 LTD
Hej!
har köpt Kawasaki zl 900 för ett tag sedan och tanken och förgasarna var fulla med skit på den så bensinen bara rann över så fort man inte höll hög fart,det är nu rengjort fullständigt men den går ännu sämre än innan och jag har provat allt nu,den bara bluddrar på varvtal under 3000varv och när man släpper gasen så varvar den några sekunder efter(gasen hänger sig INTE).tror när jag hade den isär så satt där 132..35 i munstycken!!! är inte det stort?? inget läckage har jag hittat vid insugsgummin,kan tillägga att det är samma motor som sitter i GPZ900.Någon som vet ett ställe som har mycket grejer till gamla Kawor?? eller det är Ebay som gäller?
Tacksam för svar o en trevlig sommar!!:yoparty

Last edited:
Ett ställe som har mycket prylar är http://www.cmsnl.com/
Du får identifiera din del i sprängskisserna till den hoj du är intresserad av.
Jag har inte fått min beställning från dem ännu så jag kan inte svara på om de är bra att ha att göra med eller ej. Kikade på vilka delar de hade till gpz 900 och det verkar som om de hade varenda pryl på hela cykeln. Kanske har de den del till din hoj du behöver.

Eftersom motorn (förutom förgasare, kammar och tändning) kommer från GPZ:an skulle jag rekomendera en översyn av ventilspelet,
svag punkt som kan skapa alla möjliga konstiga felsymptom.

För slitdelar kan du prova Wemoto i England och för motordelar till GPZ-motorn finns GPZ-Zone också i England

Munstycket låter lite fel för enligt microfishen är största 130 men 35 verkar stämma,
det kanske sitter annat avgassystem och/eller luftfilter på den så det är därför man gått upp i storlek.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd