Förgasarproblem

Gixxerrace600

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Gixxer 600
Tjenare, har precis fått veta varför min hoj gått som en potta skit de sista, tydligen när du kör med dynojet kitt så sliter det som fan på korrisionsrören i förgasarna, tillslut e det så sletet att motorn går med för fet blandning. min fråga e, va skulle hända om jag byter munstycken till något mindre ??

Släng dynocrap-grejerna, å sätt i orginalmunstycken istället, självklart i bänk så att du får den rätt uppsatt! Nålarna slits ju också, så bara nya munstycken löser inget. Du kan ju fråga Dr.Bike och andersbrink om vad dom tycker om Dynojet :hihi

Släng dynocrap-grejerna, å sätt i orginalmunstycken istället, självklart i bänk så att du får den rätt uppsatt! Nålarna slits ju också, så bara nya munstycken löser inget. Du kan ju fråga Dr.Bike och andersbrink om vad dom tycker om Dynojet :hihi

Ok, får nog kika runt efter en förgasarbrygga då i och me att "korrisionsrören" där nålen går ner är såpas slitna.

Munstyckena kan du ju köpa på vilken hojfirma som helst :tummenupp
Annars har jag en insprutningsbrygga med CDI å allt, tom en hel del sensorer/kablage till en 750, kanske kan vara något? ;)

Nu börjar det låte lite intressant :). Du som verkar vara ganska duktig på dessa hojjarna. Hur funkar det med en 750 förgasarbrygga till en 600??

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg