Förgasarproblem z1000 J -81...?

matgus

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2010
Hoj
kavasaki z 1000j 81
kavan släcker stiften... ? blöta och svarta.. går bara på två cylindrar.. när jag torkat och hettat upp stiften går den på alla fyra stannar jag sedan cykeln och startar igen går den inte på alla igen.. med nya stift funkar den kanon en eller två gånger..

Förgasare ej renoverad tror jag..byte av nålventil..? Var kan man köpa nya nålventiler..? flottörer eller få förgasare renoverad eller köpa beg ifrån skrot..?Slipning med ventilpasta..bra ide..? Hjälp ! / Mats

hur går den när den väl vill gå på alla cylindrar?
för fett?

Om den helt enkelt har för fet blandning kan en justering av nålen och utbyte av spräckna gummidelar hjälpa till, eventuellt bestycka om förgasaren

Om den läcker bensin efter stannat kan flotörren fastnat och släpper igenom alldeles för mkt bensin om överflödes nipplarna inte går som dom ska

det är vad jag kan tro,

förgasarproblem z100j 81

har tagit isär och satt ihop .. hittar inga fel.. kan vara slitna nålar..? var kan man köpa dessa..?

inga gummis spräckta allt verkar ok.. släcker dock stiften.. ????

Last edited:
hur går den när den väl vill gå på alla cylindrar?
för fett?

Om den helt enkelt har för fet blandning kan en justering av nålen och utbyte av spräckna gummidelar hjälpa till, eventuellt bestycka om förgasaren

Om den läcker bensin efter stannat kan flotörren fastnat och släpper igenom alldeles för mkt bensin om överflödes nipplarna inte går som dom ska

det är vad jag kan tro,
Hur justerar man nålarna...?..............:confused:

Hur justerar man nålarna...?..............:confused:

Flesta nålar brukar ha ett clip i sig, och sen 4-5 jack som man kan sätta clipset i,

desto högre upp jacket är desto mindre soppa för nålen åker Neråt mera,
och desto lägre ner desto längre upp är nålen så den får mer soppa,

Fast alla förgasare har ju inte de så man kan improvisera och göra jack och eget clip :)
newparts.jpg

Har du kollat så flotörren funkar som den ska och "pinnen" som håller uppe den är i ordentligt?

Flesta nålar brukar ha ett clip i sig, och sen 4-5 jack som man kan sätta clipset i,

desto högre upp jacket är desto mindre soppa för nålen åker Neråt mera,
och desto lägre ner desto längre upp är nålen så den får mer soppa,

Fast alla förgasare har ju inte de så man kan improvisera och göra jack och eget clip :)
newparts.jpg

Nån aning var man kan köpa renoveringssater...?:confused:

Har du kollat så flotörren funkar som den ska och "pinnen" som håller uppe den är i ordentligt?

bra tips skall skruva sönder förgasarna igen... verkar dock som om alla krånglar i olika ordning ...

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard