Förgasarproblem, TTR 125.

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Långt borta
Hoj
Ingen
Tjaa.. Jag vet inte riktigt var jag skall börja, men jag har en CH-Racing WXE 125, vilket det sitter precis lika maskin som TTR 125 på.

I höstas så trimmade jag den med, bla. 150cc, vassare kammaxel, högkompskolv, portad topp och större förgasare(20mm orginal)

Nu till problemet. Jag får den fan inte att gå bra, hur jag än försöker. Det sitter en Mikuni VM26 förgasare på den som jag har provat alla munstycken på från 110-200, med 10 större i varenda storlek (Dvs, 110, 120, 130 osv..)

Den svarar inte alls på gasen på låga varv, när du trycker gasen i botten låter det bara bööö och då dör den, på höga varv så låter det bööö, POFF, bö, POFF, alltså det smäller och dör med jämna mellanrum.

Detta fenomen händer med alla munstycken i, vissa så är det mindre på högre varv och mera på mindre varv, och viceversa.

Jag har även provat att byta förgasare utan resultat. Kan det vara tändningen som spökar? Eller är det kanske lågfartsmunstycket? (sitter ett 60 i nu)

vid jämnt gaspådrag så går den fint med nästan alla munstycken, lite bättre vid mindre munstycken.

Den har häller ingen tomgång när du kör, som tex. när du kör i stan och kommer till en korsning och släpper av gasen så kan den då, men när man har "varvat" ner den en liten stund så puttrar den bra på tomgång.


Hoppas att ni förstår hur jag menar, och jag uppskattar all hjälp.
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
På lägre varv handlar det väll om inställning på nålen i förgasaren?
 

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Ort
linköping
Hoj
mellan hoj på g
jag har också köpt en mikuni vm 26 på stibomotor,men min går inte heller me nåt munstycke den bara dör öven om jag byter till större :(
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top