R1Björne
grim
Hej, behöver råd nu då jag inte får till den helt hundra. Köpte en ny mikuni 26 mm och monterade på en 150 cc 4t motor. Problemet som är är att hojen bluddrar som fan på 1/4 och 1/2 gas, på 3/4 och fullgas går den rent och bra. Och vad jag vet så tyder bluddret på för mycket soppa. Det jag har gjort är att jag flyttat nålen både upp och ned, nu sitter den ett hack lägre än org. dvs jag har höjt nålen. Har jag nålen i orginalläge får jag smällar vid 3/4 och fullgas=tecken på för lite soppa, dock går den bra upp till halvgas. Luftfiltret är nytvättat och inga avgassmällar vid gassläp.
Vad kan vara fel? Kan huvudmunstycket vara för stort? Funderar på att sätta i ett mindre och sänka nålen?
Någon kunnig på området, jag behöver lite hjälp
Vad kan vara fel? Kan huvudmunstycket vara för stort? Funderar på att sätta i ett mindre och sänka nålen?
Någon kunnig på området, jag behöver lite hjälp
