förgasarproblem ktm 450sx

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
har problem med min cross. om jag står på tomgång och gasar till snabbt så dör den. har provat och flyttat nålen och skruvad på luftskruven. blev lite bättre om jag flyttade nålen till högsta läget. jag funderar på om det går att justera accpumpen eller nåt. någon som har något förslag?

starholk skrev:
har problem med min cross. om jag står på tomgång och gasar till snabbt så dör den. har provat och flyttat nålen och skruvad på luftskruven. blev lite bättre om jag flyttade nålen till högsta läget. jag funderar på om det går att justera accpumpen eller nåt. någon som har något förslag?
Det kan bli bättre om du begränsar accpumpen, sök i mekforumet, eller på nätet så finns det beskrivet hur man gör. Verkaer lite skumt att den dör, tvekar gör de flesta Keihin FCR vid häftigt påslag.

starholk skrev:

Byt lågfartsmunstycke, det är garanterat orsaken om luftskruven inte hjälper!!

Last edited:
har provat allt. gasade till och körde stopp, plockade ut stiftet och kollade. det var torrt. funderar på och stoppa i ett större lågfartmunstycke. har gjort rent förgasaren så det är inget skit i den.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT