Förgasarproblem (igen)

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Hoj
Bandit 1200
Har haft isär min förgasarbrygga (dock inte delat den) under vintern och rengjort den. Nu går fanskapet som skit. Svårstartad, dör på gaspådrag, bluddrar när man fått upp varvtalet. Har gått igenom insugningsgummina och kollat med startgas, har ställt pilot screw på grundinställningen 1 3/4 varv, har kollat membranen som är fräscha, ser på vacuummätaren att membranen är ok vid gaspådrag, flottörnivån inställt på grundindtällningen, filtret nytvättat. Det enda jag har kvar är om jag monterat nålen fel, men den kan ju inte monteras på annnat sätt än som på min bild nedan.Känns ju tufft då den gick ok i höstas. Nu riskerar ju 1:a vårrundan att bli försenad om jag inte får ordning på detta. Finns det någon förgasarkunnig på SH som kan ge råd?

Bifogat

• P3200029.JPG
    P3200029.JPG
    37.4 KB · Visningar: 88
hej.
vad har du för luftfilter?
jag tvättade mitt gammla pappers filter ,fick inte igång hojen efteråt fick ta filtret till jobbet o blåsa rent funka kanon sen.
tänkte att du kanske oljat in ditt tvättbara filter lite för mycket, kan nog bli så att den inte får tillräckligt med luft då.

Ser ut som att clipset på nålen är i högsta spåret - alltså minsta möjliga bränsletillförsel.

Men har du inte pillat med clipset på nålen när du monterade isär så ska det ju bara vara tuta och köra. Har du däremot haft loss clipset så känns det som att du skulle ha flyttat ner nålen ett hack eller två och provat igen.

Annars kan det vara som ovanstående herre säger.

Last edited:
Jag vet inte om det har med saken att göra, men kan du ha kommit åt flottörhöjden? Nån klämd bränsleslag kanske? Sitter chokegrejerna som de ska?

Nää, nåt förgasarproblem är det inte. Jag har rivit dom igen, gått igenom allt en gång till, så detta kan vi släppa.Ska börja leta efter elfel i stället.

Tjaaa, vad ska man säga. Han på braigasen.se påpekar att det i många fall är tändningsproblem, inte förgasarproblem. Så vad det. En kabel till en av tändhattarna hade lossnat så mycket att den inte gick rent på den cylindern. Hade funderat över natten på hur motorn lät, och gick ut och kollade i morse, och vips så var allt ok igen. :):)

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard