Förgasarproblem en givare saknas...

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
Hej

Jag har en Suzuki RF900 och på undersidan,insugssidan sitter det någon sorts givare på alla förgasare utom en :va gissar att den ramlat bort, någon som vet vad den är bra till... skall tilläggas att hojen inte svarar riktigt som den ska.

/PSW

Någon sorts givare har då inte jag men det är klart har du ett hål i insugsgummit/förgasaren så är det klart att cykeln inte går som den ska. Kolla med någon som har en RF900 om dom har lika, medans så kan du plugga hålet för att inte ta i tjuvluft och skräp.

Det är inte bara luftskruven eller nåt? Hur ser "givarna" ut?

Givarna verkar vara tempgivare eller liknande, den drar inte tjyvluft där givaren har suttit och det läcker inte bensin och hojen går inte bättre om man pluggar hålet.

Givaren sitter undertill precis efter insugsgummit på förgasaren.

/PSW

En RF900 har ju vanliga CV-förgasare. Det du menar är nog vacumanslutningen för synkningen av förgasarna eller så är det en elektrisk värming av förgasarna för att förhinda isbildning. Saknas nån av pluggarna blir tomgången och lågfarten knas.

RF'arna mår bra av att höja trottelnålen lite. Prova det först innan du slänger bort pengarna på ett Dynojet-kit.

andersbrink skrev:
En RF900 har ju vanliga CV-förgasare. Det du menar är nog vacumanslutningen för synkningen av förgasarna eller så är det en elektrisk värming av förgasarna för att förhinda isbildning. Saknas nån av pluggarna blir tomgången och lågfarten knas.

RF'arna mår bra av att höja trottelnålen lite. Prova det först innan du slänger bort pengarna på ett Dynojet-kit.

Tackar jag gissar att det är nån slags förvärmning för det är elektriskt..
skall prova höja nålarna lite oxå.

/PSW

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...