Tja! Har på min FZS600 haft lite bekymmer de senaste vårarna jag ställt på hojen....
När jag haft hojen ståendes i ca 3-5 månader utan någon uppstart och när jag väl skall starta upp den, så vrider jag om tändningslåset, bensinpumpen går igång, sen flödar det soppa från förgasarna, jag har inte ens hunnit trycka på startknappen.
Min första tanke är att flottören låst sig, eller att flottörnålen inte svällt i bensinen då koppen varit tom??
När jag sen tömmer kopparna så kan man starta den och går den fint tills kopparna blivit fulla igen, då börjar det ryka en del rök vid varvning och den visar tendenser på att gå TOK för fett.
Då säger det mig det kan vara skit i huvudmunstycket då den går på lågfartmunstycket, men samtidigt när den visar tendenser på att gå för fett så verkar det samtidigt som att flottören inte gör sitt jobb??
Problemet förra vintern försvann när jag tömde kopparna och varmkörde den. Men nu har det inte löst sig... det har gått så långt att jag köpt Ki-akutrengörning ihop om att lösa problemet... Har aldrig trott på sådan magisk sörja, men fick höra att det hjälpt folk med deras bilar. så tänkte jag får väl göra ett försök. LÄNK TILL TRÅD
Så vad tror ni kan vara orsaken till problemet? Är jag ute på rätt spår?
Förövrigt så tankar jag hojen med 98Oktan och har den ståendes i ett garage.
När jag haft hojen ståendes i ca 3-5 månader utan någon uppstart och när jag väl skall starta upp den, så vrider jag om tändningslåset, bensinpumpen går igång, sen flödar det soppa från förgasarna, jag har inte ens hunnit trycka på startknappen.
Min första tanke är att flottören låst sig, eller att flottörnålen inte svällt i bensinen då koppen varit tom??
När jag sen tömmer kopparna så kan man starta den och går den fint tills kopparna blivit fulla igen, då börjar det ryka en del rök vid varvning och den visar tendenser på att gå TOK för fett.
Då säger det mig det kan vara skit i huvudmunstycket då den går på lågfartmunstycket, men samtidigt när den visar tendenser på att gå för fett så verkar det samtidigt som att flottören inte gör sitt jobb??
Problemet förra vintern försvann när jag tömde kopparna och varmkörde den. Men nu har det inte löst sig... det har gått så långt att jag köpt Ki-akutrengörning ihop om att lösa problemet... Har aldrig trott på sådan magisk sörja, men fick höra att det hjälpt folk med deras bilar. så tänkte jag får väl göra ett försök. LÄNK TILL TRÅD
Så vad tror ni kan vara orsaken till problemet? Är jag ute på rätt spår?
Förövrigt så tankar jag hojen med 98Oktan och har den ståendes i ett garage.