Förgasarmunstycken?

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Meckade med hojjen lite i helgen (Kawa ZX9-R -98) och upptäckte att mina huvudmunstycken har storleken 136, vilket gjorde mig lite fundersam då det original ska sitta 155.
Hur kommer det sig att det sitter så små munstycken ?
Lågfartsmunstyckena var samma som orignal dvs 38.

Hej
Din hoj är nog utrustad med DynoJet-kit, där får man med huvudmunstycken 132, 136, 140.
Du har nog också nålar med flera olika lägen, originalnålarna är inte justerbara...
Går den bra?

Går som en påse nötter vid fullt gaspåslag upp till 3,5k varv, sen går den fint.
Vad jag har förstått så sätter man på ett dynojet kit när man har bytt typ dämpare och luftfilter? Allt e original på min. Förre ägaren kan ju iofs ha tagit bort dämpare å filter men det verkar lite långsökt.

DynoJet rekommenderar de minsta huvudmunstyckena (132) till motor i originalskick. Men dina symptom kommer nog inte från huvudmunstyckena.
Jag tror att trottlarna lyfter för fort när du vrider på rullen. Skulle kunna prova att limma igen lufthålen i botten på trottlarna, och sedan borra upp dem med en lite mindre borr (i DynoJet-kitet ingår en borr-ca 2,9 mm- just för att öka dessa hål lite nämligen).
Eller prova att förspänna trottelfjädrarna lite...
Eller undvik fullgas under 3500 varv...
Jag är inte expert på detta, andra kan ha andra idéer...
Vissa menar att så går det med DynoJet...Tycker min hoj går bra dock...
Lycka till

Okay, tack för tipsen. Beställde 155:or igår dock, så jag provar å ser hur det blir med dom först. Har inte hört så mkt positivt om dynojet.

Okey, satte dit 155:or och det blev ingen skillnad alls.
Hur funkar det här med dynojet ? Kan man se på munstycket att det är ett dynojet ?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg