Fartman
Ny medlem
Tjosan jag har en Kawasaki ZX9 97:a. Skall kanske nämna det först.
Har lite strul med att få till inställnignarna på förgasarna. Jag har satt på ett
Laser slip-on. Det satt orginal på när jag köpte den. Det satt även ett dynojet
som säkert var inställt för orginaldämparen. Den gick/går lite dåligt på låga varv
efter att jag bytt dämpare. Jag har kollat i manualen till dynojet-kittet och satt i
dom munstyckena som dom rekomenderar skall passa med ett slip on.
Tror jag fick ta ett nummer högre än det som satt i innan.
Men den går fortfarande lite dåligt på låga varv. Under 3000 ca.
Har för mej att att jag hört innan att "nålarna" skall påverka högvarvet.
Munstyckena "mellanregistret" och blandskruvarna under förgasarna skall
påverka "Lågvarvet". Rätta mej om jag har fel.
Hur skall jag fibbla på dessa skruvar i så fall... nån som har nått bra tips.
Självklart skulle man kunna lämna in den och få den bänkad men ekonomin
tillåter inte det för tillfället.
Hojjen skuttar och pluddrar lite när man håller sej under 3000 varv...
Ger man full gas så flyter det på rätt fint.. med det går liksom inte att
ligga stilla på varv som är så låga. Går den för snålt eller skall den ha mera soppa...
viket håll skall man skruva på.... öppna eller stänga...
Ja som sagt... kom med förslag... tacksam för hjälp.
/Fartman
Ramsné MC

Har lite strul med att få till inställnignarna på förgasarna. Jag har satt på ett
Laser slip-on. Det satt orginal på när jag köpte den. Det satt även ett dynojet
som säkert var inställt för orginaldämparen. Den gick/går lite dåligt på låga varv
efter att jag bytt dämpare. Jag har kollat i manualen till dynojet-kittet och satt i
dom munstyckena som dom rekomenderar skall passa med ett slip on.
Tror jag fick ta ett nummer högre än det som satt i innan.
Men den går fortfarande lite dåligt på låga varv. Under 3000 ca.

Har för mej att att jag hört innan att "nålarna" skall påverka högvarvet.
Munstyckena "mellanregistret" och blandskruvarna under förgasarna skall
påverka "Lågvarvet". Rätta mej om jag har fel.

Hur skall jag fibbla på dessa skruvar i så fall... nån som har nått bra tips.
Självklart skulle man kunna lämna in den och få den bänkad men ekonomin
tillåter inte det för tillfället.

Hojjen skuttar och pluddrar lite när man håller sej under 3000 varv...
Ger man full gas så flyter det på rätt fint.. med det går liksom inte att
ligga stilla på varv som är så låga. Går den för snålt eller skall den ha mera soppa...
viket håll skall man skruva på.... öppna eller stänga...

Ja som sagt... kom med förslag... tacksam för hjälp.
/Fartman
