Förgasarinställning Husaberg 650

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Har i dagarna köpt en Husa 650 och plockat bort strypningarna.

Fick rådet att sätta nålen på 4:e hacket och skruva ut justerskruvem 2,5 varv.

Min fråga är igentligen, hur ser den optimala inställningen ut på en Husa 650 med orginalgrejer? Såklart vet jag ju att det bästa är att prova sig fram och bänka.

Jag satte ihop min förgasare igår, fick också rådet av säljaren att nålen skall vara på fjärde uppifrån, gick förbannat fint... Nu är det bara justerskruven som kvarstår, för tillfället så vill den inte riktigt vara med vid full gaspådrag, den liksom chippar lite innan varven kommer, skall skruva lite mer idag.

Jag satte ihop min förgasare igår, fick också rådet av säljaren att nålen skall vara på fjärde uppifrån, gick förbannat fint... Nu är det bara justerskruven som kvarstår, för tillfället så vill den inte riktigt vara med vid full gaspådrag, den liksom chippar lite innan varven kommer, skall skruva lite mer idag.

Min är likadan, hur är din ställd?

Jag har monterat hela kittet som följde med, ny nål, trottelstoppet är väck, ny bestyckning, och fjärde på nålen uppifrån, har provat idag med 1½ varv ut på blandningen som det står i manualen, blev aningen bättre, men jag skall laborera lite till. Lite svårt att veta hur den ska gå när den går bra.... Mvh Sebastian

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda