Hej,
Har en styck GSX-750 från -81 vilken uppvisar följande symptom
Vid fullgasacc. drar fint till 5k där den blöddrar till och tappar ork för att sedan skjuta på bra till 7 och göra om samma sak för att sedan dra iväg igen.
Det sitter RS-33
r (flatslide) på den och förutom att hojen går som beskrivet kräver det en gubbe som tar 120 i bänkpress för att orka ge fullgas, skall flattisar verkligen vara så sega att dra upp!?
Ni med gammelgixxer och gammelhoj hjälp mig please!
//EDIT, någon som vet någon stjärna på förgasarinställningar i Gbg trakten???
Har en styck GSX-750 från -81 vilken uppvisar följande symptom
Vid fullgasacc. drar fint till 5k där den blöddrar till och tappar ork för att sedan skjuta på bra till 7 och göra om samma sak för att sedan dra iväg igen.
Det sitter RS-33
Ni med gammelgixxer och gammelhoj hjälp mig please!
//EDIT, någon som vet någon stjärna på förgasarinställningar i Gbg trakten???
Last edited:
Det andra problemet kan vara att du är för digital på gasen, med mekaniska förgasare måste man vara lite mjukare eftersom trottlarna reser lika mycket som du vrider. Soppakranen tror jag inte på, för vad som händer då är att du tömmer flottörhusen och sen är det tomt ett tag. Har provat själv med originalkran gjort för vacuum-36 och RS38 som slurpar, funkar ettan-tvåan-nästan hela trean innan det säger Bööööööööö och den dör. Om man matar växel efter växel, går den bra då eller dör den ändå? Tänker på om det ändå är för lite soppatillförsel eller om det är registerspecifikt, gör den växel på växel på fullgas i de högre registret så kan man ju utesluta tillförseln och kika på bestyckningen. Har han haft gasarna på förut eller är de nymonterade? Flottörnivån brukar inte rymma iväg bara sådär, men har han köpt dem nyss så kan de ju vara ställt åt helvete.