Grundproblemet är att hojen är svårstartad vid kallstart, inga problem när motor blivit varm även om det har stått 5-6 timmar och svalnat. Vill tillägga att när batteriet är fullt laddad så startar den direkt men då det fortfarande ca 14 V över de. Jag misstänker dock att felet ligger i förgasaren då jag inte får rätt färg på tändstiften bl. a.
Försöker nu ställa in rätt bränsle/luft-blandning, gäller Keihin förgasare. Stiften skvallrar om att hojen går magert, grå/vitt stift. Org. lågfart ska vara 50 men jag har märkt att den har en tendens att dö på tomgång ibland, trots 3 vart ut på bränsleskruven, så jag bytte till 52 och det blev klart bättre dock fortfarande grå/vitt stift. När jag hade lågfart 50 och bränsleskruven helt inne så dog den så klart pga för lite bränsle.
Nu med lågfart 52 så bluddrar den bara med bränsleskruven helt inskruven. Vad jag vet så ska motor stanna när bränsleskruven är helt inskruven såvitt man inte har en för stor lågfart. 52 är alltså aningen för stor lågfart men samtidigt har mager blandning enligt tändstiften.
Nu till min fråga, ska jag försöka byta till ett storlek större lågfart 55 så att jag förhoppningsvis får en rätt bränsle/luft-blandning, brunfärgad stift. Men då är jag långt ifrån original setup. Förstår inte riktigt varför det inte funkar med org 50 eller ens 52 med en original luftfilter dessutom, för innan hade jag en öppet K&N.
Tror att om jag får till rätt blandning så kanske jag löser startproblemet också.
Blev lite rörigt inlägg ser jag nu)
Försöker nu ställa in rätt bränsle/luft-blandning, gäller Keihin förgasare. Stiften skvallrar om att hojen går magert, grå/vitt stift. Org. lågfart ska vara 50 men jag har märkt att den har en tendens att dö på tomgång ibland, trots 3 vart ut på bränsleskruven, så jag bytte till 52 och det blev klart bättre dock fortfarande grå/vitt stift. När jag hade lågfart 50 och bränsleskruven helt inne så dog den så klart pga för lite bränsle.
Nu med lågfart 52 så bluddrar den bara med bränsleskruven helt inskruven. Vad jag vet så ska motor stanna när bränsleskruven är helt inskruven såvitt man inte har en för stor lågfart. 52 är alltså aningen för stor lågfart men samtidigt har mager blandning enligt tändstiften.
Nu till min fråga, ska jag försöka byta till ett storlek större lågfart 55 så att jag förhoppningsvis får en rätt bränsle/luft-blandning, brunfärgad stift. Men då är jag långt ifrån original setup. Förstår inte riktigt varför det inte funkar med org 50 eller ens 52 med en original luftfilter dessutom, för innan hade jag en öppet K&N.
Tror att om jag får till rätt blandning så kanske jag löser startproblemet också.
Blev lite rörigt inlägg ser jag nu)