Förgasarfråga??

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
Tjenare!

Jag har en gsxr-750 96:a. Så fort jag kopplar på bränslepumpen så flödar en av mina förgasare över och hojen dör. Var sitter packningen? Du har ju en nålventil och ett ventilsäte...sen då? Kommer det en vanlig O-ring sen då eller? Och e det den som inte tätar? Grejen e den att hojen är inlämnad och jag får inte min hoj tillbaka eftersom snubben hittar nya fel hela tiden. Han säger att han har gjort rent och synkat förgasarna och väntade bara på min nya bränslekran (som e vaccumstyrd) ...för det var tydligen den som va problemet sa han. Nu när den har kommit, säger han att det e nån jävla packning i förgasarn, som inte tätar. Borde han inte sett det när han gjorde rent förgasarna? Så nu måste jag vänta på packningarna för han har inte ett skit hemma...suck!!! Men om det e vanliga O-ringar kan man ju för fan bara åka till biltema och hämta? Dom har ju ringar som tål petrolium och temperaturer upp till 125 grader!!! Eller?:huvet

Lånar tråden då jag också har en förgasar fråga.
Har en husaberg med en förgasare som flödar då man vrider på bensinkranen. Har inte en aning om vad felet kan vara. Det började efter att luftskruven skruvats ur och tillbaks. (testade den på en annan fögge) Tror polaren skruvade tillbaks den i fel hål först :död ....det är 2 hål med samma gäng nära varandra. Kan det vara felet?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla