förgasarfråga (rycker ibland)mkt text

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
jag har hållt på med förgasarna 1 vecka nu utan att få dom riktigt som jag vill
Började förra hösten att riva ner hela motorn + förgasare och renovera
´
mc är en yama fzr1000 -88 cv mikuni37

började så smått och ta en testtur den ryckte som fan så jag ställde in förgasarna på nytt efter handboken bränslenivå, tomgångsblandningen
+synkning det blev bra men dålig tomgång och den ryckte när man körde 50 på 5ans (upp till 3000varv)

fetade på tomgången lite (kvart varv+synkning) och nu orkade den gå på tomgång och blev mkt bättre men rycker fortfarande till ofta i 2000-3000 regionen oftast då jag kör 50-60 och drar på

vill ha bort detta beteende och ha en jämn dragkraft upp i fart
vad kan tänkas behöva justeras?
Nålarna ej rörda =original 3dje hacket
flottörnivå 7,5mm
tomgångsblandning 2, 3kvarts varv

Tacksam för svar
 
HanneZ skrev:
Går den jämnare om du inte håller fullt spett?

svar Ja
(Har monterat k&n filter och Vance&hines slipon glömde jag skriva)
vill även tillägga att den rycker om man gasar fullt för att sedan dra iväg efter 2700-3000varv

det går ju att komma iväg någorlunda ryckfritt om man gasar mjukt som f*n
men då tar det ju liiite tid och komma upp i fart också :gnissla

blir inte klok på dessa förgasare :gnissla :gnissla
 
Last edited:
Kanske lika bra att göra jobbet grundligt?

Jag ställde in enligt detta http://www.factorypro.com/ för ett tag sen och hojen har blivit riktigt smidig! Jag hade inte samma problem som du men antagligen har du större anledning att göra det.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top