Förgasaren.

mikmak

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2009
Hoj
Yamaha Wildstar -2000
Hej alla. Har ett problem som jag hoppas att någon har svar på. Det började i höstas på väg hem från jobb. Kom ca 3 km när hojen inte reagerade på gas. Fick köra hem i ca 60-70 km/h. Sen har den stått över vintern. Nu startade jag den igen på våren, ut med choke inga problem. När den blivit varm in med choke, och då sackar den. Ungefär som inte soppan kommer fram. Några tips på hur man kan kontrollera om förgasaren är ok. Eller om någon har någon id'e. Nu går den väldigt dåligt med choke ute med. Har en yamaha wildstar -00 :-) Micke

Min betedde sig likadant (nästan), den gick på choken men inte på vanlig gas. Det hela visade sig att det låg skit i förgasarkoppen och att bensinen i tanken var helt sopslut. Så jag tömde tanken på bensin och blåste rent med trycklyft och försökte få ur alla små "färgflagor". Så du skulle ju kunna checka bensinen genom att ta bort slangen från förgasaren och sätta på kranen och kolla hur bensinen ser ut när den rinner ur slangen. Min såg nästan lite mjölkvit aktig ut :va

Hoppas du kom en bit på vägen! :)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back