Förgasaren vill inte ge mer soppa...

Freerider88

Ligist som vill mycket men vågar lite
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
SV650s, Oreggad supersnabb Yamaha DT 125
Tja, jag har en Aprilia RS 125 -05 som gått ca 400 mil, den är helt ostrypt och otrimmad så
därför måste man ju gå upp i munstycke för att den ska gå rätt...

Men problemet är hur mycket jag än ökar i munstycke så blir stiftet
fortfarande vitt, original satt det storlek 128, just nu sitter det ett 142
och den går fortfarande snålt, folk har sagt att den antagligen tjuvdrar luft (men jag hitta ingen läcka!), eller att det är nått skumt med reedsen, det har
jag dock inte kollat, för jag vet inte så mycket om det (sitter den innanför insugsgummit?)

Aja, men frågan är: Vad kan det vara för problem som gör så att den inte vill släppa igenom tillräkligt med soppa?? :va
(har inte sett nån större skillnad på stiftet de gånger jag satt på nytt större munstycke)

Eller är det så att den vill ha mer soppa på något konstigt sätt??, (andra personer med RS kör med 130 munstycke ostrypt...)

Finns en tråd i 125 delen som jag har lånat och skrivit lite i HÄR där det står lite mer...

Tackar för svar
///Anton
 
andersbrink skrev:
Hur är luftrenaren uppbyggd original och hur ser den ut idag. Har du bytt luftfilter?

Hade konfilter påsatt ett tag men fick den inte att gå rätt så jag tog bort
den tills jag får den att gå rätt med original...

Original sitter just nu på och den ser likadan ut som då jag köpte den ny...
De ända som kan ha mixtrat med den är Dinmc när den var på service, men det tror jag inte.

Vad kan det vara för fel?? :4skrika
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top