Jag har haft motorn något isärplockad (lyft kammar, justerat ventiler, plockat av förgasarbrygga och luftfilter) under vintern eftersom jag trodde jag skulle ha tid att mecka, vilket såklart inte blev fallet. När jag nu skruvat ihop skiten fungerar den inte som den ska. Motorn tänder inte alls och efter lite efterforskning visade det sig att den inte verkar få någon soppa till förgasarna.
Om jag manuellt fyller flottörhusen med bensin genom att hälla bensin i bensinslangen och sedan blåsa in bensinen i förgasarna går motorn bra men så fort den skall suga i sig bensin själv stannar den.
Det verkar inte vara några problem med bensinkranen då det rinner från tanken när kranen är öppen och inga slangar är kopplade. Det finns ingen bensinpump på hojen.
Någon som har en idé om vad det skulle kunna vara som är fel?
Frågan gäller en CBR1100XX.
Om jag manuellt fyller flottörhusen med bensin genom att hälla bensin i bensinslangen och sedan blåsa in bensinen i förgasarna går motorn bra men så fort den skall suga i sig bensin själv stannar den.
Det verkar inte vara några problem med bensinkranen då det rinner från tanken när kranen är öppen och inga slangar är kopplade. Det finns ingen bensinpump på hojen.
Någon som har en idé om vad det skulle kunna vara som är fel?
Frågan gäller en CBR1100XX.