Förgasaren, lite funderingar

Jag tror jag har ett svar på de hela nu...ringde till de jag köpte strypkittet av...dvs från mc kompaniet och de är fabriksbrickor. Men iaf så sa de där att de nog visste ganska väl vad felet var....nämligen för små munstycken i förgasaren...så nu har jag här under eftermiddagen tagit ner förgasarna igen och öppnat dem, tagit ut munstyckena som var på storlek 105 som då ska ökas till 120. Ska bara beställa dem nu och hoppas att de är felet. återkommer när jag testat de nya munstyckena men de dröjer ett par dagar.
mvh Henke

He he... precis antingen en luftskruv eller blandningsskruv, CV=Blandskruv!
Din regel är asbra, stämmer typ alltid.

Men en sak håller jag inte med om riktigt, jag vill hävda att en blandningsskruv inte påverkar förhållandet mellan luft och soppa utan bara mängden blandning. Har du 1:4 bensin/luft så är det 1:4 oavsett hur mycket du skruvar på den, dock ökar blandningen / minskar.

/Fredde
EDIT: bensin/luft ska det vara

Dr.Bike skrev:
Har man däremot en "äkta" blandningsskruv, d.v.s en som reglerar BENSIN-mängden, i förhållande till en given luftkanal, så kommer justeringarna att slå åt precis motsatt håll! (ut=fetare osv) Jämför med ditt ställbara munstycke från Hobbex när du var femton! Funkar på samma sätt. :lol

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT