förgasare

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Undrar om nån har erfarenhet av hur en mikuni tm 42 lirar på en ktm lc4???
 
duke

kan inte säga något om tm42an men ja har tm40an på min duke 02 funkar skit bra fick hem hojen från dynojetning i går 54,2 hästar på slangen!! mvh dukeIIfbg :rofl :banana
 
Jag hade en sådan på min duke, den var ett helvete att ställa in men i övrigt fungerade det fint. Är motorn original i övrigt så är 42mm lite stort, du kommer tappa vridmoment.

/HW
 
Min polare köpte en TM 42 till sin lc4:a -00.
Den var iofs portad oxå, men han tyckte den blev grymt mkt bättre.
Framförallt fick han bredare (längre) register.
Fick mer effekt längre upp.
När jag jämförde med min dåvarande Duke 2:a så var skillnaden avsevärd.
Jag kan inte säga annat än att det rekommenderas.
 
ktmjacke skrev:
Undrar om nån har erfarenhet av hur en mikuni tm 42 lirar på en ktm lc4???

Har en TMR40 på min Duke och dom jag snackade med innan inköp sa att utan portning och/eller big bore och/eller strokning så blir 42'an åt h-e för stor. Det är till och med så att då jag bänkade min så hade dom kört en 41'a dagen innan och jag fick mer vrid med min medan den med 41'a fick mer på toppen. Båda var Duke 02'or med Sebring helsystem.

Bänkarkillen sa dock att för dom med nya toppen (03 och framåt) så funkar 41'an bättre. Eftersom detta var förra året så hade han inte gjort mer än ett par 03'or men i alla fall.
 
jesseboy skrev:
Min polare köpte en TM 42 till sin lc4:a -00.
Den var iofs portad oxå, men han tyckte den blev grymt mkt bättre.
Framförallt fick han bredare (längre) register.
Fick mer effekt längre upp.
När jag jämförde med min dåvarande Duke 2:a så var skillnaden avsevärd.
Jag kan inte säga annat än att det rekommenderas.

Det var ju just det jag skrev, UTAN annat trim är det dumt, portar du toppen är det en helt annan sak. Då kompenserar du ju för den för stora föragasaren. Med annan kam och bigbore så börjar det verkligen hända saker.

/HW
 
ktmjacke skrev:
Undrar om nån har erfarenhet av hur en mikuni tm 42 lirar på en ktm lc4???

Jag har TM42 utan axpumpen inkopplad. Med portning, KAM G1, Akrarör så ger det cirka 62 hkr på hjulet. Registret är hyffsat bra men lite klen kanske på botten, mest beroende på kammen jag valt. Helt ok för motard!
 
Den kammen du valt är den snällaste trimkammen av dom alla, den skadar nog inte ditt mellanregister. Skyll på fuggen istället, den är en större bov.

/HW
 
Tak för svaren,glömde ju skriva att jag ska ha den till högkompkolv,bohlinportat,g2kam,helsystem.2500spänn för en nästan ny måste ju va ett klipp???
 
HW skrev:
Då blev det lite skillnad ja!!
Har du hittat nån köpare på stället ännu???Din syrra måste ha garvat gott efter att jag gick,fick ju inte upp det så jag kunde trä i armarna ens. :)
 
Stället finns kvar, syrran är ingen anorektiker själv så hon kunde nog hålla sig tror jag.

/HW
 
HW skrev:
Stället finns kvar, syrran är ingen anorektiker själv så hon kunde nog hålla sig tror jag.

/HW
He he he,men det va ju ryggmusklerna som tog emot :rofl
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top