Förgasare

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Jag rengjorde förgasaren idag. Klantig som jag är så rinner nu soppan bara rakt igenom alla "överskottsbensin" slangar när man vrider soppa kranen till ON. Vad har jag gjort för fel?

Jag har stängt ventilen för att tömma förgasaren på soppa.

Monterade av skiten för att felsöka men allt verkar sitta rätt.

Hoj: KTM 660 05a med en KEIHIN 41 förgasare

Last edited:
flotörren har hängt sig så det bara fortsätter fylla på och fylla på fast flotörrkoppen är full,
pröva att fästa om den igen så den funkar

flotörren har hängt sig så det bara fortsätter fylla på och fylla på fast flotörrkoppen är full,
pröva att fästa om den igen så den funkar

Det röstar jag också på, eller så har stiftet som håller flottören som ett gångjärn på vissa förgasarmodeller åkt ur sitt fäste, då stänger inte nålen heller.

Tips, har man tappat bort det stiftet kan man klippa sig ett nytt av en cykeleker!

Det röstar jag också på, eller så har stiftet som håller flottören som ett gångjärn på vissa förgasarmodeller åkt ur sitt fäste, då stänger inte nålen heller.

Tips, har man tappat bort det stiftet kan man klippa sig ett nytt av en cykeleker!

Tror om ja inte minns fel keilhen har 2 "gummiklubbor" som åker upp och trycker på nåt sådant,

Syftar ni på denna? När jag monterade av förgasaren andra gången så monterade jag bort "flottören" (den svarta grejen lr hur?) och stoppade igenom pinnen som håller den igen.

float.jpg

japp, när den inte åker upp så fortsätter bensinen flöda ner i koppen och woila, överflöde

Så går det när man inte är focuserad på vad man gör. Luriga grejer:confused: 1 noll till förgasaren:D! Ha det gott. Sommar nu???? 5 grader på västkusten:mad: och snart midsommar. Toyman

Vartfan befinner du dig där det är 5gradigt

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard