förgasare+turbo

  • Thread starter Thread starter Honda_Driver
  • Start date Start date

Honda_Driver

Guest
går det att bara "bulta på" en turbo på en förgasarhoj? alltså ingen ic eller dylikt, bara turbon?
om det går hur mycket effekt kan man ta ut då? en 400 på 53hk original.
Mathias
 
Honda_Driver skrev:
går det att bara "bulta på" en turbo på en förgasarhoj? alltså ingen ic eller dylikt, bara turbon?
om det går hur mycket effekt kan man ta ut då? en 400 på 53hk original.
Mathias

Haha, vad coolt att slänga på turbo på en 400:a!

Men nu börjar ju funderingarna, för det första är det ju en V4 vilket ju gör att man helst skulle vilja se en dubbelturbo setup för den hojen.

Vad gäller turbo & förgasare, så funkar väl det iofs men vad jag har hört så är det rätt bökigt att få det att lira.

Vad hade du tänkt dig för turbomatchning?

/J
 
RG500-Johannes skrev:
Heter inte RVF 400 NC30?

/J

Jo det gör den. Tänkte bara att eftersom han inte visste vad RVF 400 var för något så var väl inte chansen att han visste vad en NC 30 var så stor.
 
Last edited:
Honda_Driver skrev:
går det att bara "bulta på" en turbo på en förgasarhoj? alltså ingen ic eller dylikt, bara turbon?
om det går hur mycket effekt kan man ta ut då? en 400 på 53hk original.
Mathias

Utan IC kan du bara ladda så att du kommer upp i en dynamisk kompression av ca 12:1. Med IC och sänkt kompression till 8:1 bör du kunna klämma ur ca 90 hästar med 1 Bars laddtryck.

Vad är vitsen att skippa IC'n när det är den enklaste komponenten att montera?
 
Re: Re: förgasare+turbo

andersbrink skrev:

Vad är vitsen att skippa IC'n när det är den enklaste komponenten att montera?

...men inte det enklaste att få plats med...tro mig!

Du får komma på studiebesök nu, allt monterat o pular med plastning o fästen just nu.
 
"fege" skrev:
Jo det gör den. Tänkte bara att eftersom han inte visste vad RVF 400 var för något så var väl inte chansen att han visste vad en NC 30 var så stor.

VFR400R heter NC30 RVF400R heter NC35 :fakta
 
hojen:
det är en hoj som bara sälja i japan från början i sen ahr tagits till europa. min är en englandshoj. i bilregistret heter den Honda RVF 400RR. Men egentligen heter den nog bara RVF 400R. modellen heter mycket riktigt nc35, 94-98 tror jag....

ic'n:
plats, det är trångt....

turbon:
nått litet skit bara.
det jag vill är att få upp effekten för att matcha R6:or.... man vill ju kunna hänga med i rödljusracen :D

jag har en annan tråd med frågor angående HRC-pryttlar. för vanlig trimning.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top