förgasare till 160 cc

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
Tjo
har klurrat på att trimma 125an med en 160cylle :3freak och undrar om de räcker med att bestyka om lr om man måste byta till större förgasare :va (de är en cagiva mito-01 vi talar om :hihi )

MVH

Det är klart att du får bestycka om. För mig de sitter 28mm på miton va?. med 160cc är kanske 32 mer lämpligt?. Det går ju alltid köra med originalförgasaren utan problem.. Du får hursomhällst mer cylindervolym dvs hästar och vrid. Sen hur pigg den blir är ju en annan femma.

The Nameless skrev:
Tjo
har klurrat på att trimma 125an med en 160cylle :3freak och undrar om de räcker med att bestyka om lr om man måste byta till större förgasare :va (de är en cagiva mito-01 vi talar om :hihi )

MVH

i min manula så står det att man inte ska behöva byta... men man får ändå bätte värden med störe fuge! du höjer effekt kurvan till senare i varv registret

bestycka är dock ett måste :kocko

nomolas skrev:
åååååå shit! jag kör med 26 mm på min 180 :skrämd har tänkt byta till över
30 mm men har aldrig orkat (sällan) :3freak Blir de stooooor skillnad? :gnissla
ja det ska de vara.. om du har effektsystem förståss.. NS original suger apdase!.

RS "Alex" skrev:
i min manula så står det att man inte ska behöva byta... men man får ändå bätte värden med störe fuge! du höjer effekt kurvan till senare i varv registret

bestycka är dock ett måste :kocko

k så de är smartast och byta fögge me ( självklart vet jag att man måste bestycka om .. .men jag undrade om man bara behövde göra d lr om man till o med måste gå upp i stl på föggen :hihi )

är de någon som vet en svensk hemsida som man kan få tagg i en ny 32mm förggasare :va
tack tack

The Nameless skrev:
k så de är smartast och byta fögge me ( självklart vet jag att man måste bestycka om .. .men jag undrade om man bara behövde göra d lr om man till o med måste gå upp i stl på föggen :hihi )

är de någon som vet en svensk hemsida som man kan få tagg i en ny 32mm förggasare :va
tack tack

byta förgasare är nog en smak sak behövs inte kanske, men ger ju mer :hihi

RS "Alex" skrev:
byta förgasare är nog en smak sak behövs inte kanske, men ger ju mer :hihi
som sagt behövs inte men effektskillnaden blir inte stor utan ny fugge. Vrid tjänar du ju alltid. Addemoto.se har både 32 och 36mm kolla där.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...