sgtpepper
Delivering excellence since 1974
Jag satt och läste lite i serviceboken till min KLR650 och tyckte inte att bilderna på förgasaren stämde riktigt med min förgasare. När jag kollade upp det så verkar det som om KLR650 har en Keihin CVK 40-förgasare, men min hoj är bestyckad med en Mikuni-förgasare...
Jag gissar att den förre ägaren bytt förgasaren, men varför? På vilket sätt skiljer de olika förgasarna åt, är det olika typer av förgasare (vakuum etc)?
Hojen går bra så det är egentligen inga problem (bortsett från lite snål tomgångsblandning, men det går väl att skruva upp) så jag undrar mest varför man bytt förgasare, effektökning? Eller har olika årsmodeller av KLR650 olika fabrikat på förgasaren?
Jag gissar att den förre ägaren bytt förgasaren, men varför? På vilket sätt skiljer de olika förgasarna åt, är det olika typer av förgasare (vakuum etc)?
Hojen går bra så det är egentligen inga problem (bortsett från lite snål tomgångsblandning, men det går väl att skruva upp) så jag undrar mest varför man bytt förgasare, effektökning? Eller har olika årsmodeller av KLR650 olika fabrikat på förgasaren?