Förgasare och luftburk?!

Så.. nu har jag varit nere och skruvat mig ännu längre ner mot motorn.. Rev av förgasarna, och tittade ner i gummina.. Och som det syns på vänster bild så har någon föregående ägare varit på och slipat på gummit i överkant, men inte i nederkant som syns på höger bild.. Tänkte att jag skulle ta loss ett av gummina och slipa ner nederkanten åxå, men det va ju lögn att få bort.. Så jag vet inte hur jag ska ta detta vidare...:confused:

Men jag vet fortfarande inte var CDI-boxen sitter.. vet ju inte hur den fan ser ut så jag vet inte ens vad jag ska leta efter..:huvet

Bifogat

• Insugsgummi uppe.jpg
    Insugsgummi uppe.jpg
    56.4 KB · Visningar: 66
  • insugsgummi nere.jpg
    insugsgummi nere.jpg
    42.3 KB · Visningar: 87
som du sa . så ser det ju ut o vara en liten kant i nedre halvan , men om det bromsar så mkt har jag svårt o tro . en cdi box brukar i de flesta falla vara en fyrkantig plast box o sitter på ramen , har för mig vissa modeller har den under sadeln . det bästa vore ju om nån som har en sån modell tipsar dig.. men du hade väl en bok , där står ju om förgasarn och hur cdi boxen ser ut

Jag har hittat CDI-boxen, den sitter under sadlen.. och heter "Ignitor Unit" i handboken.. :) Har suttit och kollat i handboken vilka kablar som har vilka färger och det ser ut som följer... Kan inte se om den som e rosa el lila ska vara där eller inte, eller om de e den som ska klippas.. Behöver lite råd innan jag klipper..

Bifogat

• ignitor unit.jpg
    ignitor unit.jpg
    57.1 KB · Visningar: 90
  • ignitor.jpg
    ignitor.jpg
    211.6 KB · Visningar: 150
har sedan sista inlägget kollat upp den rosa kablen som finns med på bilden ovan, och den är inte ansluten någonstans, dvs slutar hängade med lite isoleringstejp på sig.. så den kan jag skita i.. men nu är jag tillbaka i förgasar-träsket... Vad är det för typ av förgasare på RFen?! Om jag fattat det rätt så finns det olika sorters.. Skillnaden på dessa är vad?!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT