Förgasare / komp LC4

VH race team

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
KTM Duke -04
Jag får inte i gång min Duke efter att ha fått upp olja i luftburken. Tror att det kan ha gått en kolvring eller liknande men jag upptäckte en sak när jag kände med fingret in i insuget... Jag är bara van vid 2-t förgasare men det jag kände kändes som trotteln och det var definitivt en nål under. Den gick att föra upp och ned med fingret men när jag gasade rörde den sig inte... Är det nåt annat som sitter där som inte ska röra sig när man gasar eller är det trotteln? Mekanismen på utsidan av förgasaren rör sig när jag gasar...

Vet nån vad det är för komp i en frisk lc4 motor -04 när man drar runt den med startmotorn?

/Calle

Har du prövat rulla igång hojen?

Jag släckte mitt stift på samma vis för en vecka sen..omöjligt att kicka igång den men med lite knuffhjälp så hoppade den igång :)

andersbrink skrev:
2233141 Byt eller bränn av oljan från ditt tändstift så startar din hoj igen.

Angående förgasarna, kika lite på http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html så vet du vad de olika prylarna är till för.

Jag har bytt stift men den tänder ändå inte så jag tror det är nåt allvarligare, typ en kolvring som gått eller nåt sånt :(

skoteridioten skrev:
2233155 Har du prövat rulla igång hojen?

Jag släckte mitt stift på samma vis för en vecka sen..omöjligt att kicka igång den men med lite knuffhjälp så hoppade den igång :)

Jag drar runt den med startmotorn med batteriet kopplat till bilbatteriet så det är nog inte det tyvärr....

Om förgasarnålen ligger lös så kanske låsbrickan lossnat? Bara en tanke.
EDIT: Det är väl vakumförgasare på 640n. Jag uppfattade det som om nålen låg still när trotteln lyfte men nu när jag läste igen tänkte jag på att du måste menat trotteln OCH nålen, det är isf bara normalt, de lyfter när motorn är igång. :tummenupp

Last edited:
Det är en vacumförgasare på Duken.När man gasar så öppnas väl ändast ett spjäll.Trotteln dras upp och ner av ett membran som styrs av vacum.Så för att den ska röra sig när du gasar så måste motorn vara igång.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT