Förgasare GSXRW 1100 1993

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Halloj ...vill ha tag i trimförgasare till Suzuki gsx-r 1100w -93..
svåra att hitta kan någon hjälpa mig att hitta några som passar och vilka modeller passar ...mikuni..keihin ..
:confused:
Tacksam för alla tips

tohlzen skrev:
svåra att hitta kan någon hjälpa mig att hitta några som passar och vilka modeller passar ...mikuni..keihin ..
Tacksam för alla tips

Jag körde med Keihin fcr 41 förut ger väl ca 10hk dock ingen choke på dessa.
Kan vara svåra att få tag på billigast är nog att hitta i USA tror att Marklund säljer såna kostar nog en 17000kr nya.

Mikuni TMR41 (jag har ett par som jag köpt av Anders Brink, men dom är inte tillsalu)

gixxer_1255 skrev:
CV40 (utom i USA, CV36)

Okey. Tänkte att om dom var 38mm så skulle man kunna modifiera ett par vanliga 40 från en olje gsxr och på så sätt få upp storleken. Men då återstår väll bara Keihin eller Rs.

Ett set CV36'or räcker för 150 hästar i en 1100-motor som är skapligt trimmad. RS36 räcker för ca 160.

CV38 räcker för ca 160. RS38 för ca 175.
CV40 räcker för ca 170. RS40 för ca 190.

Dvs bakhjulshästar.

Kontentan... är att förgasarna är väldigt sällan flaskhalsen i en trimmad motor.

tohlzen skrev:
Tacksam för alla tips

Jag säljer nya Keihin för 9900 kr

Sålde precis en uppsättning TMR 41 beg för 10.000......till en kille med en 93:a.

TMR & Keihin FCR är prestanda & kvalitetsmässigt lika som bär.(det enda valet till vattenkylda R:en.)

Har en uppsättning beg Keihin 41 till din maskin......hör av dig om det är intressant mvh H 070-4163014

Hmmmm.....tack för alla tips , men om jag slänger på ett par förgasare så skulle jag behöva ett effektsystem med annars gör väl inte förgasarna nån nytta?
Någon som har nåt sånt liggande.
Passar VHR Advance unit från en 1100R -89 på en 1100R -93?
Och skulle det göra nån nytta med uniten tro ?

Fullt ställ i Kinna hotell hehe :yoparty

Förgasare och ett helsystem, kostnad... runt 20k? Bohlin-trimmad topp med nya större ventiler, runt 20k kanske? Vad ger störst effektökning? Bohlin-toppen lär ge minst det dubbla i nettotillskott och är grunden för fortsatt trimmande. Det är iofs enklare att trimma med förgasare och avgasrör men vill du ha effekt är det topplocket det första och billigaste att åtgärda - även om man snikar till det och nöjer sig med originalventilerna. Sök på "Mattias Bohlin" på forumen och du hittar hans telefonnummer.

Advancern kan ge en ökning av vridmomentet vid varvtalsområdet för maxvrid, dvs runt 7300 varv, men du får ingen mer effekt ut motorn vid 10k. Hur man slottar tändlägesgivaren, för att göra sin egen billiga advancer, står det också om i något av forumen.

tohlzen skrev:
Passar VHR Advance unit från en 1100R -89 på en 1100R -93?
Och skulle det göra nån nytta med uniten tro ?

Tror inte det. Men jag har en yoshimura som passar 750/1100 RW. Har ingen användning för min någe mer så du kan få den för en billig peng. Använd ca 500mil.

Jag tyckte att det va skillnad på maskinen, han gick lite rappare och svarade bättre när man tomvarva. Sen hur mycket som va ren inbillning vet jag inte.

andersbrink skrev:
Förgasare och ett helsystem, kostnad... runt 20k? Bohlin-trimmad topp med nya större ventiler, runt 20k kanske? Vad ger störst effektökning? Bohlin-toppen lär ge minst det dubbla i nettotillskott och är grunden för fortsatt trimmande. Det är iofs enklare att trimma med förgasare och avgasrör men vill du ha effekt är det topplocket det första och billigaste att åtgärda - även om man snikar till det och nöjer sig med originalventilerna. Sök på "Mattias Bohlin" på forumen och du hittar hans telefonnummer.

Advancern kan ge en ökning av vridmomentet vid varvtalsområdet för maxvrid, dvs runt 7300 varv, men du får ingen mer effekt ut motorn vid 10k. Hur man slottar tändlägesgivaren, för att göra sin egen billiga advancer, står det också om i något av forumen.

Större ventiler i rw:en hur funkar det jag blev rekomenderad att inte göra det av Marklund fanns 32mm att få men 1mm gör väl inte så mycket?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti