Förgasare ger fullt

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Har äntligen fått ihop hojen och allt verkar fungera bra ända tills man startar (jaa, det är att komma långt för mig just nu :näsblod ) då ger 3ans cylinder full gas hela tiden. Vet inte varför det blir så och det verkar inte som att nålen ligger fel men det är ju väldans mysko. Har satt in tre av fyra strypbrickor (i besiktningssyfte) och vet att det inte är så där väldans smart men det förklarar ju inte rusningen tycker jag... :confused: Om man kör med de andra tre cylindrarna går den fint under omständigheterna... Hojen är då en GSX-R 750 -91 original förgasare, bestyckning och allt sånt förutom då strypning på 3 av 4 cyl (vet inte vilken... :3freak)

marten_larsson skrev:
2376015 Har äntligen fått ihop hojen och allt verkar fungera bra ända tills man startar (jaa, det är att komma långt för mig just nu :näsblod ) då ger 3ans cylinder full gas hela tiden. Vet inte varför det blir så och det verkar inte som att nålen ligger fel men det är ju väldans mysko. Har satt in tre av fyra strypbrickor (i besiktningssyfte) och vet att det inte är så där väldans smart men det förklarar ju inte rusningen tycker jag... :confused: Om man kör med de andra tre cylindrarna går den fint under omständigheterna... Hojen är då en GSX-R 750 -91 original förgasare, bestyckning och allt sånt förutom då strypning på 3 av 4 cyl (vet inte vilken... :3freak)

strypning på 3 av 4a cyllar? går de ?:confused: :va

Kamikaze kid skrev:
2376025 Strypbrickan torde väl göra sitt till att få det sådär tokigt!

Men varför? Gasspjället är ju stängt = ingen luft = ingen gas? Jag skulle ju kunna acceptera det om alla cylindrar gasat på som faen men den går orent då, gasar alltså bara på en cylinder.

Kan ju tillägga att jag inte hittar den sista brickan så att det e därför jag kör på tre...

Jag har varit med om att motorn rusade vilt så fort jag försökte starta, trots avslagen gas. Man fick slå av tändningen direkt varje gång. Det visade sig att ett klammer runt ett insugsgummi satt fel så det drogs in tjuvluft där. När jag monterade lite mer noggrannt var problemet borta.

gunnar_gt750 skrev:
2376671 Jag har varit med om att motorn rusade vilt så fort jag försökte starta, trots avslagen gas. Man fick slå av tändningen direkt varje gång. Det visade sig att ett klammer runt ett insugsgummi satt fel så det drogs in tjuvluft där. När jag monterade lite mer noggrannt var problemet borta.

Gör det så förbenat mkt på sig? För jag glömde ju att sätta på en sån å tänkte "jag sätter på den när jag tar bort brickorna" men om det är det som e felet får man väl kränga på den då...

marten_larsson skrev:
2376068 Men varför? Gasspjället är ju stängt = ingen luft = ingen gas? Jag skulle ju kunna acceptera det om alla cylindrar gasat på som faen men den går orent då, gasar alltså bara på en cylinder.

Kan ju tillägga att jag inte hittar den sista brickan så att det e därför jag kör på tre...

Ja men flödet i kanalen blir olika.
Kan jag tycka....
Om det är hela sanningen är ju oklart men känns som det ska spela roll...
Prova att ta bort de 3 strypbrickorna och testa!

Kamikaze kid skrev:
2376739 Ja men flödet i kanalen blir olika.
Kan jag tycka....
Om det är hela sanningen är ju oklart men känns som det ska spela roll...
Prova att ta bort de 3 strypbrickorna och testa!

Ska prova sätta på den där slangklämman runt insugsgummit först, annars får man väl testa det, har dock inte så gärna av gasarna, eju så jävla knöligt å få på dom igen även om jag börjar lära mig hantverket...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg